Skip to Primary Navigation Skip to Site Navigation Skip to Main Content All 3M.com Site Map
Kijk!

Voorbereiding

We stimuleren alle 3M-ers om mee te doen aan deze sponsoractie en om zo veel als mogelijk met elkaar te trainen en net de lat even hoger te leggen.

Naast dat de verschillende groepjes zelf trainingsactiviteiten zullen starten, zijn er 2 georganiseerde evenementen om jezelf te testen.

17 maart: Joop Zoetemelk Classic
14 april: Scheldeprijs cyclo
6 mei: Elf-Dorpentocht Stompwijk
26 mei: Koos Moerenhout Classic

Biking to Brussels
24-2-2012 Training
De temperatuur gaat omhoog, 1 juni komt steeds dichterbij.....tijd om met de fiets naar buiten te gaan. Geen gecross meer in het bos of binnen trainen.
Gedurende de wintermaanden was het prima om wat korter te sporten, nu wordt het tijd om de duur aan te pakken.
Je weet voor jezelf welke afstand je gaat doen op 1 juni, probeer daar in de training ook echt naartoe te werken. Pak je de langste afstand, doe dan eens mee aan een toertocht. 17 maart is er bijvoorbeeld de Joop Zoetemelk Classic en op 14 april is de Scheldeprijs cyclo. Beide zijn een mooie test m.b.t. de afstand en je eigen conditie maar je kunt ook (weer) eens in een groep rijden als je dat wilt en ervaren hoe dat in zijn werking gaat.
Kortom maak van 1 uur 2 uur en blijf dat uitbouwen. Het is goed voor je conditie maar ook voor je zelfvertrouwen. Je weet dan immers dat je het kunt.
Het valt niet mee om in een drukke werkweek veel te sporten maar probeer toch een keer of 3 de fiets op te gaan met daarbij iig 1 langere training. Je zult zien dat je conditie vooruitspringt.
Om de training leuk te houden en conditioneel nog beter bezig te zijn; breng variatie aan in je tempo. Sprint een keer bij een naambordje, zet aan na de bochten, speel met je versnellingen en beenritme. Dus veelal een hoog beenritme maar ook een keer een laag beenritme op een zware versnelling en voel wat dat met je beenspieren en ademhaling doet.
Veel suc6.
Groet,
Koos
10-2-2012 Materiaal
Aan de start komen met goed en deugdelijk materiaal is natuurlijk heel belangrijk. Niks vervelender dan een ketting die overslaat of een lekke band,doordat je banden tot op de draad versleten zijn. Je kunt niet alle pech voorkomen maar een goede start is het halve werk. Kijk dus alvast hoe je fietst er bij staat. Als je ketting overslaat is het misschien tijd om de ketting en/of tandwieltjes te vervangen. Zorg dat je in de training al rijdt met banden die in goede staat zijn. Neem ook altijd een reserve bandje mee, met pomp.
Voor de onbekenden van de racefiets........zorg dat je houding op de fiets goed is. Je fiets dus op een goede manier is afgesteld waardoor je comfortabel zit maar ook blessures kunt voorkomen.
Veel succes met de training.
Groet,
Koos
29-1-2012 Training
1 juni lijkt nog ver weg maar het is belangrijk om alvast een goede basis te leggen. Probeer alvast meerdere keren per week te sporten. Hoeft nog niet zo lang, belangrijker is er een regelmaat in te krijgen. De duur van de training kun je dan opvoeren als de buitentemperatuur straks wat hoger wordt. Als het slecht weer is, is een training op de tacx (soort hometrainer) of spinning les een goed alternatief voor het fietsen op de weg of in het bos.