Gemeenten over op DG3

Foto 3M DG3De afgelopen jaren is de vraag naar prismatische folie als technologie voor de retroreflectie van verkeersborden sterk toegenomen. De prismatische technologie biedt dan ook een aantal voordelen boven de meer conventionele technologie, die gebaseerd is op glasparels. De belangrijkste voordelen zitten in de kwaliteit en de functionaliteit en dan met name de groothoekigheid en de helderheid.

Wegbeheerders hebben de prismatische technologie inmiddels zeer ver doorgevoerd. In Nederland wordt voor meer dan 70 procent van alle nieuwe verkeersborden, bewegwijzering en straatnaamborden prismatisch materiaal gebruikt. Een groot deel daarvan is zelfs al uitgevoerd in microprismatische 3M DG3. De hoge kwaliteit en grote functionaliteit vallen op en dan met name de groothoekigheid en helderheid. Onder meer de gemeenten Schouwen-Duiveland en Zoetermeer besloten onlangs over te stappen op DG3 kwaliteit.

De leden van de Vereniging Nederlandse Verkeersborden Fabrikanten (VNVF) hebben
zich de afgelopen jaren sterk gemaakt voor de introductie van prismatische materialen.
Ze voorzien dat de conventionele materialen binnen afzienbare tijd uit het straatbeeld zullen verdwijnen.

Wilt u nadere informatie over de prismatische technologie of een overtuigende
demonstratie. De leden van de VNVF zijn u graag van dienst!
Klik hier om te zien wie deze VNVF leden zijn en hoe u contact met ze kan opnemen.

Terug naar hoofdpagina Signed by 3M