Agmi BV levert leesbare kwaliteit

Daarom introduceerden zij twee jaar geleden lichtgewicht aluminium blauwe bewegwijzeringsborden onder de naam ALISA: Aluminium Lamellen Innovatief Systeem Agmi.

De ALISA-borden zijn voorzien van 3M™ Diamond Grade DG3™ folie, dat onder vrijwel alle (weers)omstandigheden een hoge retroreflectiewaarde heeft. Bovendien wordt de dauwvorming tot een minimum beperkt bij toepassing van DG3 folie op aluminium. Gecombineerd met het feit dat de borden vrijwel naadloos zijn, zorgt dat ervoor dat de symbolen en teksten beter leesbaar zijn én blijven. Het resultaat: een betere doorstroming en minder files.

Sinds de introductie hebben verschillende gemeenten en Rijkswaterstaat gekozen voor ALISA. Er zijn inmiddels circa 400 borden in Nederland geplaatst.

Wat ook tot een betere doorstroming en minder files leidt is de nieuwe bewegwijzering op de Nederlandse autosnelwegen. Ook op de borden van Agmi is deze verandering te zien in de vorm van een nieuwe vormgeving van de pijlen en doelgerichte teksten. Met als opvallendste verandering de pijlen omhoog in plaats van de huidige “vallende” pijlen. Deze vernieuwing is nodig blijkt uit een onderzoek van Rijkswaterstaat omdat veel weggebruikers moeite hebben met de hoeveelheid informatie die langs de snelwegen op hen afkomt. De nieuwe vormgeving geeft duidelijke informatie dat leidt tot een veiliger rijgedrag. Bovendien geven de doelgerichte teksten meer informatie over de te volgen richtingen.

Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met 3M Nederland BV. Indien u alle artikelen van de nieuwsbrief nogmaals wilt lezen, kunt u hier klikken om de gehele Signed by 3M nieuwsbrief te bekijken.

Bewegwijzering Alisa met DG3

Bewegwijzering DG3 Agmi