NIEUW: stoere Laskap speciaal voor vrouwen

Vrijdag 10 December 2010

Mooi voor stoere vrouwen is niet hetzelfde als mooi voor stoere mannen. 3M Veiligheid bedient het vrouwelijke oog op haar wenken. En introduceert speciaal voor de vrouwelijke lasser de 3M Speedglas 100 Women’s Collection laskappen. 3M staat bekend om zijn innovatieve producten. Het bedrijf is nu ook de eerste met een lijn laskappen met grafisch design ontworpen voor vrouwen. Het toonaangevende ontwerpbureau Ergonomidesign heeft getekend voor het ontwerp. De 3M laskap voor vrouwen is net nieuw en uiteraard net zo veilig als de mannelijke variant en te koop bij de 3M lasdealers.

Voor het vrouwelijke oog
De groep vrouwelijke lassers is wereldwijd relatief klein. Maar hun aantal groeit. En ze zijn zeker zo toegewijd en professioneel als hun mannelijke collega’s. Omdat smaken verschillen heeft 3M vier vlammende designs voor de Speedglas 100 Women’s Collection laten ontwerpen.

Elk ontwerp straalt vrouwelijke kracht uit. Toch heeft elk ontwerp zijn eigen identiteit:

1. Steel Eyes: toont de innerlijke kracht, met strakke blik kijkend door paarse vlammen.
  2. Steel Rose: sterk, onbevreesd en tegelijkertijd vrouwelijk. Stalen elementen benadrukken de beschermende kwaliteiten van de laskap.
  3. Wild-N-Pink: Mooi in roze, maar opgepast! Een levendige bloem bloeit op, achter een messcherpe metalen structuur met prikkeldraad.
  4. Skull Jewels: Een uitgebreid bloemenmotief vloeit samen tot een decoratief doodshoofd en bedekt de gehele laskap.

Zelfde prestaties en kwaliteit
De nieuwe Speedglas 100 laskappen zien er niet alleen indrukwekkend uit. Ze bieden ook de prestaties, eigenschappen en (optische) kwaliteit die de lasser van Speedglas gewend is.

• Toepassingen: de meeste lasprocessen, zoals elektrode BMBE, MIG/MAG, en vele TIG toepassingen.
  • Prettig werken. De ergonomische, comfortabele hoofdband volgt de vorm van het hoofd – groot of klein – zeer soepel. Dat maakt dat de laskap prettig draagt en licht aanvoelt.
  • Specificaties. Een automatisch donkerkleurend Speedglas 100V lasfilter, met kleuren 8 tot 12. Daarnaast kent het filter drie gevoeligheidsinstellingen: ‘normaal’, voor de meeste types van lassen (zowel binnen als in de openlucht), ‘andere lassers dichtbij’ en ‘laag amperage of stabiel boog (bijvoorbeeld TIG) lassen’.
  • Accessoires. Optioneel: o.a. oor- en keelbescherming, monnikskap, zweetbanden en leesglazen.

De serie Speedglas 100 laskappen zijn een ideale kennismaking met automatisch donkerkleurende lasfilters voor bijvoorbeeld hobby lassers, onderhoudstechnici en doe-het-zelvers die nu en dan lassen.

Meer persoonlijke beschermingsmiddelen
3M werkt continu aan nieuwe oplossingen die het werk van de professional veiliger maken. Uitgangspunt: de gebruiker en de werksituatie. Jarenlange kennis en ervaring hebben een lijn producten opgeleverd die effectieve bescherming en draagcomfort combineren. Het assortiment 3M persoonlijke beschermingsmiddelen: veiligheidsbrillen, gehoor- en hoofdbescherming, stof-, gas- en dampmaskers, (motoraangedreven) ademhalingssystemen, lasbeschermingsproducten en disposable overalls. Voor elke toepassing de juiste bescherming. Meer informatie: www.3Msafety.nl en www.Speedglas.nl.

Een erkend leider in Research & Development. 3M produceert duizenden innovatieve producten voor tientallen verschillende markten. De kracht van 3M is om haar technologieën - vaak in combinatie met elkaar - om te zetten in producten voor een breed scala aan (toekomstige) klantbehoeften. Met een omzet van $ 23 miljard heeft 3M wereldwijd 75.000 mensen in dienst en in meer dan 65 landen productielocaties.
Meer informatie is te vinden op www.3M.nl of www.3Mfonds.nl.

Marijke Damen

NIEUW: stoere Laskap speciaal voor vrouwen