Stichting Sam krijgt € 1.000 van 3M

Woensdag 23 Februari 2011

3M heeft MVO – Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen – hoog in het vaandel. Eigen initiatief wordt ook zeer gewaardeerd. Als medewerkers van 3M Gezondheidszorg voorstellen om een kostenbesparing aan een goed doel te schenken, krijgt dat natuurlijk bijval. Zeker van Stichting Sam, want zij ontvangen vandaag de schenking van € 1.000. Hiermee helpt de stichting kinderen met het Syndroom van Down, autistische stoornissen of aanverwante syndromen. Want de ‘dolfijntherapie’ van Sam geeft het kind en het hele gezin een kans op een prettiger leven.

Stichting Sam
Stichting SAM biedt kinderen met het Syndroom van Down, autistische stoornissen of aanverwante syndromen een kans. Een kans om zich verder te ontwikkelen. Niet alleen emotioneel en cognitief, maar ook sociaal en fysiek. Hoe? Met dolfijnen. In een interactief programma en onder begeleiding van professionele therapeuten maken de kinderen contact met de dieren. Ze voelen zich als een vis in het water. Ouders ervaren de therapie en de sessies als een ‘feest voor het hele gezin’. Benieuwd hoe het werkt? Kijk dan op www.stichtingsam.nl.

De besparing
De divisie 3M Gezondheidszorg heeft de prijslijsten voor 2011 niet met de post, maar via e-mail verstuurd. Minder papier, dus beter voor het milieu. En: minder kosten. En voor die besparing weet het 3M personeel dus ook een goed doel: Stichting Sam. Met het 3M Fonds – bijvoorbeeld de ‘Grote Gift’ – doet 3M meer voor het goede doel.

3M Fonds. Voor het goede doel
Wereldwijd werkt 3M met het Community Giving Program. Daarbinnen heeft elke dochtermaatschappij een eigen programma dat aansluit op de lokale cultuur, gemeenschap en omgeving. In het feestelijke jaar 2008 – 3M 50 jaar actief in Nederland – richt 3M Nederland het 3M Fonds op. Doel: goede doelen en niet-commerciële organisaties ondersteunen. Het 3M Fonds kent drie peilers. De Grote Gift, een jaarlijkse donatie van € 50.000. De Helpende Hand, 3M-ers aan het vrijwilligerswerk (heeft u een idee?). En de Kennis Kamer, ondersteuning voor de genomineerden van de Grote Gift. Meer informatie: www.3Mfonds.nl.

Een erkend leider in Research & Development. 3M produceert duizenden innovatieve producten voor tientallen verschillende markten. De kracht van 3M is om haar technologieën - vaak in combinatie met elkaar - om te zetten in producten voor een breed scala aan (toekomstige) klantbehoeften. Met een omzet van $ 23 miljard heeft 3M wereldwijd 75.000 mensen in dienst en in meer dan 65 landen productielocaties.
Meer informatie is te vinden op www.3M.nl of www.3Mfonds.nl.

Fred van Beek

Stichting Sam krijgt € 1.000 van 3M