3M Fonds: de Grote Gift (€ 50.000,-)

Maandag 04 Oktober 2010

Met het 3M Fonds steunt 3M Nederland goede doelen. Een van de hoofdactiviteiten is ‘de Grote Gift’: € 50.000,- voor een bijzonder project in Nederland. In 2008 ontving de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting de Grote Gift. Vorig jaar ging Energy4All er met de Grote Gift vandoor. Ook dit derde jaar hebben veel charitatieve organisaties hun project aangemeld. 74 zijn er genomineerd. De Nederlandse bevolking heeft een stem in de aanwijzing van de winnaar. Tot 1 november 2010 kan iedereen nog stemmen op zijn of haar favoriet. Stem zelf, laat uw vrienden stemmen en bezorg uw goede doel kans op 50.000 euro: de Grote Gift van het 3M Fonds.

"And the winner is..."
In 2008 is 3M met het 3M Fonds gestart. Met trots en blijdschap namen de winnaars van de eerste twee edities van de Grote Gift, hun donatie in ontvangst. De € 50.000,- vormde een grote steun in de uitvoering van twee bijzondere en belangrijke projecten.

• Winnaar 2008: Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting – Project 'Schone longen en een gezond gewicht'
  • Winnaar 2009: Energy4All – Project ‘Onderzoek naar energiestofwisselingsziekten’
  • Winnaar 2010: uw favoriete goede doel? Stem op: www.3MFonds.nl/stemmen

De Grote Gift is de kans om uw goede doel te helpen. Stem zelf en zorg dat uw vrienden stemmen. Misschien dat tijdens de 3M Fonds Finale op 23 november de rode loper uitligt voor…

Stemmen tot en met 31 oktober
Organisaties konden hun project van 1 april tot 1 oktober 2010 aanmelden. In drie categorieën: Mens, Milieu en Maatschappij. Het 3M Fonds toetste, selecteerde en plaatste de gelukkigen direct op www.3Mfonds.nl. Heel Nederland kon en kan op de genomineerden stemmen. Zo bepaalt de Nederlandse bevolking welke goede doelen in aanmerking komen om naar de eindronde, de 3M Fonds Finale, te gaan. Een onafhankelijke, door 3M benoemde jury van vijf deskundigen, beslist uiteindelijk welke vijf goede doelen naar de 3M Fonds Finale gaan. Tijdens het finale evenement bepalen de jury, klanten, relaties en medewerkers van 3M aan welk goede doel de Grote Gift wordt gedoneerd. Stemmen kan nog tot en met 31 oktober 2010. Maar het kan ook nu meteen: www.3MFonds.nl/stemmen. Roep vrienden en relaties op hetzelfde te doen. Voor het goede doel, de Grote Gift van het 3M Fonds.

Het 3M Fonds doet meer
In 2008 was 3M 50 jaar in Nederland actief. Reden voor een feestje en voor de start van het 3M Fonds. Doel: goede doelen en niet-commerciële organisaties ondersteunen. De jaarlijkse Grote Gift is een belangrijke activiteit. Ook kunt u 3M-ers aan het vrijwilligerswerk zetten via de Helpende Hand. Voor genomineerden van de grote Gift zetten wij de deur open van de Kennis Kamer. Kennis en vaardigheden worden hier gedeeld. Kortom: het 3M Fonds doet meer.

3M Fonds volgen?
Dat kan via www.facebook.com/3Mfonds, www.twitter.com/3Mfonds of www.3Mfonds.nl.

Over het 3M Fonds
Binnen het wereldwijde Community Giving Program van 3M heeft elke dochtermaatschappij een eigen programma dat aansluit op de lokale cultuur, gemeenschap en omgeving. 3M Nederland heeft in 2008 het 3M Fonds opgericht. Daarmee worden goede doelen en niet-commerciële organisaties ondersteund. Het fonds bestaat uit de Grote Gift – een jaarlijkse donatie van € 50.000 aan een goed doel in Nederland – en de Helpende Hand, vrijwilligerswerk door 3M-medewerkers onder werktijd.

Een erkend leider in Research & Development. 3M produceert duizenden innovatieve producten voor tientallen verschillende markten. De kracht van 3M is om haar technologieën - vaak in combinatie met elkaar - om te zetten in producten voor een breed scala aan (toekomstige) klantbehoeften. Met een omzet van $ 23 miljard heeft 3M wereldwijd 75.000 mensen in dienst en in meer dan 65 landen productielocaties.
Meer informatie is te vinden op www.3M.nl of www.3Mfonds.nl.

MS Word document 57,3 KB

3M Fonds