3M Fonds: de Grote Gift. Lijnen gesloten, stemmen geteld

Dinsdag 02 November 2010

Stemmen kan niet meer. Op zondagavond 31 oktober om 00.00 uur sloten de lijnen. De 74.378 stemmen zijn geteld en de negen overgebleven kandidaten voor de Grote Gift zijn bekend. Met die gift – € 50.000 – steunt het 3M Fonds een bijzonder project van een goed doel in Nederland. 77 genomineerden streden om de stem van het Nederlandse publiek. Negen goede doelen zijn nog in de race. Maar zitten zij bij de laatste vijf, die doorgaan naar de Grote Finale op 23 november 2010? Tot 10 november hebben ze de tijd om de jury te overtuigen. Benieuwd om welke bijzondere projecten het gaat? Hier volgt de top 9.

De top 9
De Grote Gift van het 3M Fonds kent drie categorieën: Mens, Milieu en Maatschappij. Dit zijn de negen goede doelen die – per categorie – de meeste stemmen kregen.

Mens
1. Vereniging Ouders, Kinderen en Kanker
2. Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting
3. Stichting Semmy

Milieu
1. Proefdiervrij
2. Stichting Dierenhulp
3. Stichting Dierenthuis

Maatschappij
1. CliniClowns Nederland
2. Stichting Hulphond
3. Stichting Make a Memory

Van 9 naar 5
Het Nederlandse volk heeft ze naar de top 9 gestemd. Nu moeten de overgebleven goede doelen de jury overtuigen dat zij naar de finale moeten. Vijf plaatsen zijn er te winnen voor de Grote Gift op 23 november 2010. Die dag zullen de vijf hun plannen presenteren. En die avond wordt de Grote Gift uitgereikt. “And the winner is…”

De Grote Gift volgen?
De spanning stijgt. Welke vijf goede doelen gaan door naar de Grote Gift op 23 november? Volg het via www.facebook.com/3Mfonds, www.twitter.com/3Mfonds of www.3Mfonds.nl.

Het 3M Fonds: kennis, geld en vrijwilligers
Wereldwijd werkt 3M met het Community Giving Program. Daarbinnen heeft elke dochtermaatschappij een eigen programma dat aansluit op de lokale cultuur, gemeenschap en omgeving. In het feestelijke jaar 2008 – 3M 50 jaar actief in Nederland – richt 3M Nederland het 3M Fonds op. Doel: goede doelen en niet-commerciële organisaties ondersteunen. Het 3M Fonds kent drie peilers. De Grote Gift, een jaarlijkse donatie van € 50.000. De Helpende Hand, 3M-ers aan het vrijwilligerswerk (heeft u een idee?). En de Kennis Kamer, ondersteuning voor de genomineerden van de grote Gift.

Een erkend leider in Research & Development. 3M produceert duizenden innovatieve producten voor tientallen verschillende markten. De kracht van 3M is om haar technologieën - vaak in combinatie met elkaar - om te zetten in producten voor een breed scala aan (toekomstige) klantbehoeften. Met een omzet van $ 23 miljard heeft 3M wereldwijd 75.000 mensen in dienst en in meer dan 65 landen productielocaties.
Meer informatie is te vinden op www.3M.nl of www.3Mfonds.nl.

MS Word document 57,9 KB

3M Fonds