Scotch® Magic™ Tape milieuvriendelijkste kantoorproduct

Maandag 28 Februari 2011

Paperworld Fair, Frankfurter Messe: ‘And the winner is… Scotch® Magic™ Plakband 900 Green Line!’ Al dertig jaar maakt 3M kantoorwerk leuker, gemakkelijker en milieuvriendelijker. Overal op kantoor gebruiken medewerkers de 3M Kantoorproducten dan ook graag. Nu is er ook de officiële erkenning door de branche zelf. Tijdens de uitreiking van de European Office Product Awards 2011 (door OPI) staat 3M vol in de schijnwerpers. In de categorie ‘Milieuvriendelijke Producten’ is 3M Scotch Magic Plakband 900 Green Line ‘Best Product of the Year’. 3M heeft Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel. Met recht is het bedrijf trots op deze award.

Beste Milieuvriendelijke Kantoorproduct
Het aantal aangemelde producten voor de awards – bijna het dubbele van 2010 – is een record. De jury strenger dan ooit. Is het product een echte innovatie? Hoe praktisch is het? En, hoe succesvol in de verkoop? Scotch Magic 900 Green Line weet de jury te overtuigen. Dat is niet zomaar. Het plakband zelf is gemaakt van een natuurlijke vezelbron. De kern en de minimale verpakking van 100% gerecycled karton. De lijm is watergedragen en zonder oplosmiddel. En de met de hand te scheuren tape rolt ook nog eens gemakkelijk af. Kortom: de rode loper gaat uit voor het groene plakband.

3M scoort ook in andere categorieën. Bij ‘Beste Marketinginitiatief’ bereikt de ‘Keep it simple’-campagne voor 30 jaar Post-it de shortlist. En ook bij ‘Beste Leverancier’ zit 3M bij de laatste vijf. Conclusie: 3M is een gewaardeerde speler in de kantoorartikelenmarkt.

Breed Groen assortiment
De maatschappij vraagt om verantwoord ondernemen. 3M draagt met haar MVO-beleid een steentje bij. Bij de ontwikkeling van nieuwe producten neemt het milieu een belangrijke plaats in. Recycled Post-it Notes zijn al niet meer weg te denken uit de kantoren. En met Scotch Magic Plakband 900 biedt 3M nu een prijswinnend milieuvriendelijk product. Daar blijft het niet bij. Het assortiment groene kantoorproducten is nog veel groter. Kijk op het web voor het gehele assortiment:

www.3M.nl/kantoor

www.3M.be/kantoor

Een erkend leider in Research & Development. 3M produceert duizenden innovatieve producten voor tientallen verschillende markten. De kracht van 3M is om haar technologieën - vaak in combinatie met elkaar - om te zetten in producten voor een breed scala aan (toekomstige) klantbehoeften. Met een omzet van $ 23 miljard heeft 3M wereldwijd 75.000 mensen in dienst en in meer dan 65 landen productielocaties.
Meer informatie is te vinden op www.3M.nl, www.3M.be of www.3Mfonds.nl.

Over OPI
Office Products International (www.opi.net) wordt wereldwijd gezien als dé autoriteit en het leidende medium voor de kantoorartikelenindustrie.

MS Word document 38,9 KB
Daniel Schut