3M Fonds To the Top! Afzien voor het Goede Doel

Maandag 04 April 2011

Op zondag 19 juni 2011 beginnen 8 3M’ers aan de grootste uitdaging van hun leven. De expeditie naar de top van de Mont Blanc: 3M Fonds To the Top! Het is hun eigen idee. Met deze expeditie vragen ze aandacht en sponsorgeld voor de 4 Goede Doelen die de ‘Grote Gift 2010’ net niet gewonnen hebben. Iedereen kan hen steunen.

3M’ers in actie voor het Goede Doel
Met het 3M Fonds steunt 3M Goede Doelen. Een van de activiteiten is de ‘Grote Gift’. Elk jaar maken organisaties kans op de donatie van € 50.000. Tijdens de 3M Fonds Finale wordt uit de laatste vijf kandidaten de winnaar gekozen. Voor de Grote Gift 2010 was dat Stichting Hulphond.

De andere vier kandidaten waren echter zeker zo indrukwekkend. “We moeten ook iets doen voor de vier andere Goede Doelen”, is de gedachte die speelt bij veel medewerkers. “Zij moeten ook winnen”. En daar blijft het niet bij. Een groep 3M’ers voegt de daad bij de gedachte. Zij komen met dit bijzondere initiatief.

Expeditie 3M Fonds To the Top!
De 3M’ers hebben het volgende idee: met een bijzondere inspanning geld inzamelen. De Mont Ventoux met de fiets hadden ze vorig jaar al gedaan. Nu moest de uitdaging nog groter zijn. Dat is ze gelukt: een loodzware expeditie naar ‘het dak van Europa’. De beklimming naar de top – op 4.810 meter – van de Mont Blanc zal zeker aandacht krijgen, is de gedachte. En daarmee aandacht voor de 4 Goede Doelen.

De 4 Goede Doelen
De Vereniging ‘Ouders, Kinderen en Kanker’, de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting, CliniClowns Nederland en Stichting Make a Memory.