3M in designcategorie met Architectural Markets Divisie

Woensdag 06 April 2011
Nieuwe oplossingen in oppervlakte- en glasafwerking en verlichting

Zoeterwoude , april 2011 – 3M staat internationaal bekend om zijn technologische expertise en zijn lange staat van dienst als innovator en komt nu met unieke oplossingen voor de wereld van architectuur en design met de lancering van de nieuwe Architectural Markets Divisie.

3M Architectural Markets brengt de krachtige bedrijfstraditie van innovatie naar de designwereld om architecten, interieurontwerpers en gebouweigenaren te helpen een verbluffende ruimte te creëren.

De Architectural Markets Divisie bezielt de meer dan veertig unieke technologische platforms van 3M met geraffineerde ontwerpen en nieuwe, inspirerende mogelijkheden voor de sector.

"Het biedt de perfecte ruimte voor 3M omdat het wordt gedreven door technologie", aldus Mike Kelly, Executive Vice President van de divisie Displays en Graphics. "Wij hebben het unieke vermogen om de volle rijkdom van onze mogelijkheden te combineren tot nieuwe, inventieve oplossingen voor de designmarkt."

Bij de lancering van 3M Architectural Markets concentreert de divisie zich op oppervlakte- en glasafwerkingen en verlichting. Het concrete aanbod omvat onder meer:

• 3M™ DI-NOC™ Architectural Finishes – Duurzame, flexibele films in meer dan 500 ontwerpen, met nog meer nieuwe ontwerpen in de pijplijn voor later dit jaar. De architectonische afwerkingen van DI-NOC vormen een veelzijdige en kostenverantwoorde oplossing voor het creëren van een unieke uitstraling.
  • 3M™ Fasara™ Glass Finishes – Een veelzijdige, stijlvolle, goedkope optie ter verbetering van het design en de privacy van glazen oppervlakken. Deze afwerkingen bieden de uitstraling en doorschijnendheid van geëtst, gezandstraald of speciaal gefigureerd glas, tegen een fractie van de kosten.
  • 3M Architectural Lighting – Verlichting die is ontworpen met hypermoderne esthetiek, energiebesparing en installatiegemak als doel. 3M is niet alleen koploper in LED-armaturen maar ook in daglichttechnologie, waardoor het zonlicht diep in het gebouw wordt gebracht, de energiezuinigheid wordt verbeterd en een unieke lichtsfeer ontstaat.

Details over deze oplossingen en extra mogelijkheden zijn te vinden op de onlangs gestarte website, 3MArchitecturalMarkets.com/2011, of de pagina van 3M Architectural Markets op Facebook.
Twitteraars kunnen ook aansluiten bij @3MArchitecten

Naast het productaanbod voorziet 3M AMD de klanten ook van de informatiebronnen die ze nodig hebben om hun projecten van de grond te krijgen. Architecten, ontwerpers, aannemers en eigenaars worden uitgenodigd om 3M Architectural Markets in de arm te nemen voor hulp bij het vinden van oplossingen voor elke nieuwe uitdaging. “3M Architectural Markets biedt de designwereld opwindende nieuwe mogelijkheden”, aldus Robyn Strauss, Marketing Development Manager van 3M Architectural Markets. “We bieden niet alleen onze deskundigheid op het gebied van oppervlakken en verlichting maar weten ook alles over de wisselwerking daarvan en ontwerpers weten wat een enorme invloed dat op een project kan hebben.” De verlichtings- en oppervlakte oplossingen lanceert 3M Architectural Markets tijdens een van de grootste design- en meubelbeurzen ter wereld, de Salone Internazionale del Mobile in Milaan van 12 tot 17 april. Ga voor meer informatie naar 3MArchitecturalMarkets.com/Salone. Daarnaast wordt 3M Architectural Markets gepresenteerd op de International Contemporary Furniture Fair (ICFF) in New York, van 14 tot 17 mei.

Over 3M Architectural Markets
Voortbouwend op 3M’s traditie van innovatie, technologische kennis van zaken en informatiebronnen biedt 3M Architectural Markets flexibele, creatieve en technologisch geavanceerde oppervlakte afwerkingen en verlichtingsoplossingen voor architecten en interieurontwerpers. Met een breed spectrum van zowel architectonische en decoratieve vensterglasafwerkingen als dag- en kunstlichtoplossingen helpt 3M Architectural Markets ontwerpers om een complete stemming en atmosfeer te creëren en zo het specifieke karakter van de omgeving te bepalen. De technologieën van de divisie zijn gericht op uitmuntend design, comfortverbetering en respect voor ecologische duurzaamheid, overal ter wereld. Ga voor meer informatie naar www.3MArchitecturalMarkets.com of volg @3marchitecten op Twitter.

Een erkend leider in Research & Development. 3M produceert duizenden innovatieve producten voor tientallen verschillende markten. De kracht van 3M is om haar technologieën - vaak in combinatie met elkaar - om te zetten in producten voor een breed scala aan (toekomstige) klantbehoeften. Met een omzet van $ 23 miljard heeft 3M wereldwijd 75.000 mensen in dienst en in meer dan 65 landen productielocaties.
Meer informatie is te vinden op www.3M.nl, www.3M.be of www.3Mfonds.nl.

3M debuteert in designcategorie met nieuwe Architectural Markets Divisie