3M daagt architecten en signmakers uit: Laat je werk zien!

Dinsdag 19 April 2011

Wie bedacht een superslimme oplossing met 3M glasfolies? Wie maakte het meest originele ontwerp? En wie monteerde visuals van uitmuntende kwaliteit? Daar draait het allemaal om bij de 3M Sign Contest 2011. Signmakers en architecten kunnen vanaf 14 april 2011 foto’s van hun mooiste glasfolieprojecten opsturen naar de speciale website van 3M Nederland: www.3M.nl/SignContest. 3M lanceert de wedstrijd met een ludieke viral campagne in de vorm van een fictief architectenbureau en hoofdpersonage via social media platforms. De creatieve campagne en beelden zorgen voor inspiratie én aandacht van collega’s en branchegenoten voor de wedstrijd. Het publiek kan stemmen op hun favoriete project. Een vakjury kiest uit de vijf publieksfavorieten de uiteindelijke winnaar.

Ook dit jaar organiseert 3M Nederland de ultieme uitdaging voor signmakers, architecten en vormgevers: de 3M Sign Contest. Architecten en signmakers kunnen tussen 14 april en 18 juni 2011 een foto van hun mooiste glasfolieproject uploaden naar de website van 3M Nederland: www.3M.nl/SignContest.

Opvallende viral
3M Nederland zal tijdens de wedstrijdperiode een breed publiek potentiële klanten en branchegenoten benaderen en hen vragen mee te doen aan de wedstrijd of hun stem uit te brengen op hun favoriete project. Daarvoor wordt onder meer de opvallende viral ingezet om inspiratie op te doen met een aantal wel heel creatieve beelden.

Prijzenpakket
Maandelijks wordt er via de website van de Sign Contest een maandwinnaar bekend gemaakt uit het stemmende publiek. De maandprijzen bestaan uit exclusieve 3M-producten. Een vakjury kiest uit de vijf publieksfavorieten de uiteindelijke winnaar van de Sign Contest 2011. De hoofdprijs is een abseilevent inclusief diner voor vijf personen ter waarde van €1.600,-.

Actie-afspraken
De actieperiode loopt van 14 april 2011 tot en met 1 juli 2011. Deelnemers kunnen foto’s uploaden tot en met 18 juni 2011. De 3M Sign Contest heeft alleen betrekking op glastoepassingen voor onder andere huisstijl, privacy en decoratiedoeleinden. Het project moet zijn gemaakt met zelfklevende materialen van 3M. Ieder bedrijf kan met maximaal drie projecten deelnemen.

Jury
Een vakjury kiest uit de vijf publieksfavorieten de uiteindelijke winnaar van de Sign Contest 2011. De vakjury bestaat uit de hoofdredacteur van 3M Sign+, de voorzitter van de beroepsvereniging Nederlandse architecten en een bestuursmedewerker van Facility Management Nederland.

Meer informatie en deelnemen
Voor meer informatie over de 3M Sign Contest kunt u kijken op www.3M.nl/SignContest.
Via deze website kunt u ook uw projectfoto’s uploaden.

Een erkend leider in Research & Development. 3M produceert duizenden innovatieve producten voor tientallen verschillende markten. De kracht van 3M is om haar technologieën - vaak in combinatie met elkaar - om te zetten in producten voor een breed scala aan (toekomstige) klantbehoeften. Met een omzet van $ 26,7 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en in meer dan 65 landen productielocaties.
Meer informatie is te vinden op www.3M.nl, www.3M.be of www.3Mfonds.nl.

3M Sign Contest daagt architecten en signmakers uit: Laat je werk zien!