3M krijgt voor de zevende keer op rij de ENERGY STAR

Donderdag 21 April 2011
EPA en DOE geven 3M weer de hoogste onderscheiding op het gebied van energiebesparing

Het is een record! Voor het zevende jaar op een rij is 3M uitgeroepen tot winnaar van de ENERGY STAR® voor duurzame kwaliteit, vanwege de inspanningen die 3M wereldwijd levert om energie te besparen. Geen enkel ander bedrijf heeft deze onderscheiding zeven jaar achtereen of zeven keer in totaal gekregen.

"3M staat voor energiebesparing en leiderschap op de lange termijn. Hun voorbeeld toont aan wat er allemaal te bereiken valt, wanneer we ons inzetten voor het beperken van broeikasgasemissies en wereldwijde milieubescherming," zegt Elizabeth Craig, waarnemend directeur van atmosferische programma's bij EPA. "We zijn blij dat het bedrijf een leidende rol blijft vervullen en verheugd over de samenwerking."

"Duurzame kwaliteit is de hoogste ENERGY STAR-onderscheiding," merkt ze op.

"Onze inzet om steeds meer manieren te vinden voor verantwoord en efficiënt energieverbruik en beheer, leeft onverminderd voort en is nog even creatief als altijd," zegt Steve Schultz, energiemanager van 3M. "Het zit grondig verankerd in onze bedrijfscultuur, net als het goed zakendoen en is daarbij ook positief voor de gemeenschappen waar we actief zijn, zowel in de V.S., als in alle andere landen."

Wereldwijd heeft 3M in 2010 59 efficiënt energiegebruik-projecten geïmplementeerd. Door deze projecten, die deel uitmaken van het '3P'-programma (Pollution Prevention Pays), is wereldwijd het energieverbruik van 3M met zo'n 281 miljard Btus (British thermal units) verminderd. Met inbegrip van de 3P-projecten zijn vorig jaar in totaal 153 interne initiatieven op het gebied van energiebesparing ondernomen, wat in de eerste drie kwartalen een besparing van bijna $8 miljoen heeft opgeleverd.

Wat de CO2-footprint betreft, heeft 3M sinds 1990 wereldwijd zijn broekasgasemissies met 77% verminderd (december 2009). Het tempo van de successen gaat omhoog: de doelstelling om tussen 2006 en 2011 wereldwijd vijf procent extra reductie te bewerkstelligen, is ruim overtroffen met een gerealiseerde reductie van 52% in de periode 2006-2009.

1 EPA = Environmental Protection Agency = Milieubeschermingsdienst
2 DOE = Department of Energy = Departement van Energie

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $27 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.3Mfonds.nl of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M krijgt voor de zevende keer op rij de ENERGY STAR voor Sustained Excellence