3M Infectiepreventie maakt aanbod compleet

Maandag 30 Mei 2011

Ziekenhuizen kunnen vanaf 1 juli 2011 ook voor hun chirurgische temperatuurmanagement systemen bij 3M terecht. 3M Nederland heeft, als gevolg van de wereldwijde overname van de firma Arizant, het Arizant productenpakket aan haar productlijn toegevoegd. De warmtemanagement systemen zijn een goede aanvulling op het pakket 3M infectiepreventie producten. De Bair Hugger® bijvoorbeeld wordt al sinds 1987 in ziekenhuizen gebruikt om chirurgische patiënten hun normale temperatuur te helpen behouden. Naast de eigen 3M beschermings-, hygiëne- en sterilisatiesystemen maken de temperatuurmanagement systemen het aanbod completer.

Arizant de grondlegger van temperatuurmanagementsystemen
Met de introductie van Bair Hugger®-therapie in 1987 was Arizant de grondlegger van temperatuurmanagement systemen. Talloze studies hebben aangetoond hoe doeltreffend deze behandeling is voor het verminderen van het aantal hypothermiegevallen, een bekende risicofactor bij de ontwikkeling van infecties op de operatieplaats (SSI’s). Uit de gegevens blijkt dat minstens 5% van de patiënten die een operatie ondergaan een infectie op de operatieplaats oplopen en dat SSI’s tot wel 20% van alle zorggerelateerde infecties1 vormen; dat wil zeggen dat hun prevalentie als een zware economische last op zorginstellingen drukt en de kwaliteit van leven van de patiënten negatief beïnvloedt. De combinatie van Arizants deskundigheid op het gebied van temperatuurbeheersing met de beproefde technologie van 3M, waaronder operatiedoeken met extra antimicrobiële bescherming, innovatieve monitoringproducten voor het sterilisatieproces en managementsystemen voor ziekenhuishygiëne, biedt ziekenhuizen een reeks krachtige hulpmiddelen om infecties op de operatieplaats te voorkomen.

3M en Arizant vullen elkaar aan
Het assortiment van 3M is al breed. Het bevat een controlesysteem op sterilisatie van operatiekamerinstrumentarium, beschermingsmaskers en –brillen, disposable afdeklakens en jassen, customer procedure trays en antibacterieel incisiefolie. Al deze producten helpen het risico op ziekenhuisinfecties te verminderen. Het gamma van Arizant vormt met de Bair Hugger®, Bair Paws® en Ranger® warmtesystemen een belangrijke aanvulling.

3M Infectiepreventie
3M beschermings-, hygiëne- en sterilisatiesystemen beschermen patiënt en personeel. Ze verlagen het risico van blootstelling aan ziekenhuisinfecties. Ziekenhuizen die met 3M infectiepreventie producten werken, worden ondersteund met praktijktrainingen en technische kennis. Zo helpt 3M IPD ziekenhuizen met het verminderen van het aantal infecties. Verspreiding van infecties wordt voorkomen en de veiligheid van patiënt en personeel verbeterd. Details: www.3M.nl/Gezondheidszorg/Infectiepreventie, en de 3M Verkoopbinnendienst, tel. (071) 5 450 342

3M Gezondheidszorg doet meer
3M helpt ziekenhuizen met het verminderen van het aantal infecties. Maar 3M doet meer. Jarenlange kennis, ervaring en samenwerking met de ziekenhuizen hebben een breed medisch assortiment opgeleverd. Daarin producten en oplossingen voor huid- en wondverzorging, gipsen en spalken, diagnose, infuustherapie, compressietherapie, voedselveiligheid, tandheelkunde en orthodontie. Producten die sneller, prettiger en beter werken. Voor behandelaar en patiënt. Voor een betere kwaliteit van leven. Meer informatie: www.3M.nl/Infectiepreventie, en de 3M Verkoopbinnendienst, tel. (071) 5 450 342

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $27 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.3Mfonds.nl of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M logo