Structurele vullende lijm die niet wegzakt

Dinsdag 19 Juli 2011

Het beste van twee werelden, op basis van acrylaat en epoxy: de nieuwe 3M Scotch-Weld 7271 lijm! Het acrylaat component zorgt voor de snelheid, terwijl het epoxy gedeelte voor de kracht van de lijm zorgt. De lijm geeft geen vervelende, indringende geur en is universeel inzetbaar op diverse kunststoffen (bijvoorbeeld composiet), metaal, aluminium, beton en nog veel meer.

Zakt niet weg
De speciale formulering van de lijm zorgt er voor dat de lijm blijft ‘staan’. De lijm zakt niet weg op verticale ondergronden, zelfs niet bij het op zijn kop bevestigen. Een bevestigingselement zoals bijvoorbeeld een bigHead® blijft direct zitten zonder wegzakken. Verdere ondersteuning is niet langer nodig, dit verhoogt de productiviteit! De verwerkingstijd is 10 minuten en al na 60 minuten wordt handvastheid bereikt. Het dragend vermogen na uitharding is heel hoog en kan onder bepaalde condities 545 kg bedragen.

Vullend vermogen
Wanneer de ruimte tussen de te verlijmen delen niet overal gelijk is, bestaat het risico dat de lijmverbinding niet over het gehele oppervlak goed is. Vullend vermogen is nodig zodat de lijm op elke plek de oppervlakken goed raakt. De 3M Scotch-Weld 7271 lijm beschikt over uitstekende vullende eigenschappen en kan zelfs oppervlakken vullen tot 10 mm.

Geen irritante geur
Lijm kan een vervelende en indringende geur hebben. Dit is extra vervelend als er veel moet worden verlijmd. De 3M Scotch-Weld 7271 lijm heeft deze vervelende geur niet en is daardoor erg gebruiksvriendelijk. Een groot bijkomend voordeel is dat de lijm geen oplosmiddelen bevat.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $27 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.3Mfonds.nl of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M, Scotch, Post-it, Scotchgard, Vikuiti, Nexcare, Scotchprint, Filtrete, Command, Scotch-Brite en Scotch-Weld zijn handelsmerken van 3M Company.

Web Album

3M Scotch-Weld 7271 Hybride structurele lijm