3M Car Wrap Tour op 19 september van start

Vrijdag 16 September 2011
De markt voor carwrappen groeit nog steeds. Het toegenomen vakmanschap en de beschikbaarheid van innovatieve materialen stelt signmakers in staat om voertuigen steeds fraaier te bekleden. 3M zet de spotlights op hun meesterschap tijdens de Car Wrap Tour 2011 die op maandag 19 september van start gaat.

Door de opmars van steeds hoogwaardiger folies is het ambacht van reclameschilder zo goed als uitgestorven. De signmakers die ervoor in de plaats kwamen, beschikken echter over een vergelijkbare mate van vakkennis en meesterschap. Een voertuig zien zij als een blanco canvas dat met een palet aan folies wordt omgetoverd in een uniek kunstwerk. Voor het verkrijgen van een optimaal resultaat maken zij daarbij gebruik van de beste materialen. Steeds vaker worden alle gespoten delen beplakt met vinyl folie, waardoor de oorspronkelijke laklaag geheel aan het oog is onttrokken. Juist in de moeilijke hoekjes verraadt zich het vakmanschap van de signmaker.

Opvallende promotievoertuigen

De tweede editie van de 3M Car Wrap Tour vestigt de aandacht op vier series folie die behoren tot de absolute top van de markt. Daarvan zijn er twee nog maar kort op de markt: de 3M™ Scotchprint® 1080 Car Wrap folie en de 3M™ Scotchcal IJ170Cv3 print folie. De materialen worden gedemonstreerd met drie zeer opvallende promotievoertuigen die langsrijden bij signmakers, ontwerpers en wagenparkbeheerders. Samen met Citroën heeft 3M een opvallend design gekozen voor de nieuwe Citroën DS4 die door consumenten uit 62 landen is gekozen tot ‘Mooiste auto van het jaar’.

Brede productrange

Met de twee nieuwe series beschikt 3M nu over een nog bredere productrange in het carwrap-segment. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen bedrukbare folies en kant-en-klaarfolies die zó uit de doos kunnen worden aangebracht. Folies die zich inmiddels ruimschoots hebben bewezen zijn de witte 3M™ Controltac™ IJ380 print folie voor zeer extreme 3D curves en de uiterst transparante 3M™ Scotchcal™ ClearView 8150 folie die beide geschikt zijn voor inktjet-printen. De in juli 2011 geïntroduceerde 3M™ Scotchcal™ IJ170Cv3 print folie is een scherp geprijsde, gegoten folie die zeer geschikt is voor graphics op voertuigen. De in in juli 2011 geïntroduceerde 3M™ Scotchprint® Car Wrap 1080 folie is een duurzame, gegoten dual layer-constructie die zorgt voor een voelbare 3D-structuur met een bijzonder glanseffect. De SP1080 is verkrijgbaar 12 types (waaronder carbon, matte kleuren en geborstelde afwerkingen). Deze lijn zal zeer binnenkort nog verder uitgebreid worden.
Alle carwrap-folies van 3M zijn gemakkelijk aan te brengen en weer te verwijderen. Bij de IJ170Cv3 en de SP1080 folies zorgt de speciale Comply v3 lijmlaag voor extra gemak bij het aanbrengen en een gegarandeerd luchtbel-vrije afwerking.

Zien is geloven

Tijdens de Car Wrap Tour 2011 kunnen signmakers, ontwerpers en wagenparkbeheerders uitgebreid kennismaken met de carwrap-folies van 3M. De promotievoertuigen maken de materialen zichtbaar én tastbaar. Bij de eerste editie van de Car Wrap Tour in 2010 werden maar liefst 500 bezoeken afgelegd in circa twee maanden. Meer informatie over de actie is te vinden op www.3M.nl/graphics.

Wat is carwrappen?
Carwrappen is het rondom bekleden van een voertuig met een flexibele en flinterdunne zelfklevende kunststof laag (folie). De folielaag kan later weer worden verwijderd zonder de oorspronkelijke laklaag te beschadigen. Doorgaans worden alle gespoten delen van het voertuig bekleed met folie. Daarnaast is het mogelijk de ramen te bekleden met een al dan niet (half-)transparante folie. De meeste folies kunnen worden bedrukt via zeefdruk of inktjet-printen. Andere folies, zoals de nieuwe SP1080 van 3M, worden direct uit de verpakking aangebracht.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $27 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.3Mfonds.nl of kijk naar @3MNews op Twitter.

Web Album

3M Carwrap Tour 2011