De nieuwe 3M Aura 9300+ Serie Stofmaskers

Vrijdag 23 September 2011
Vrijer ademen, helder zicht. 3M verbetert succesvol stofmasker

3M verbetert zijn succesvolle 9300 Serie Onderhoudsvrije Stofmaskers. De wereldleider in veiligheid en persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM’s) introduceert 3M™ Aura™ 9300+ (plus). De nieuwe stofmaskers – goed te combineren met 3M Veiligheidsbrillen – bieden veel verbeteringen. Het belangrijkste is de zeer lage ademhalingsweerstand (tot 77% beter dan de EN-norm). Vrijer in- en uitademen is dus verzekerd. Daarnaast: helder zicht, verbeterd gebruiksgemak en draagcomfort. Voordelen die maken dat u de ademhalingsbescherming met plezier zult dragen. Professionals vinden de nieuwe 3M Aura 9300+ Onderhoudsvrije Stofmaskers bij hun distributeur. Meer informatie ga naar de website.

Uniek lage ademhalingsweerstand

Stofmaskers moeten voldoen aan de Europese standaard EN149:2001+A1:2009. De FFP-code (Filtering Facepiece Particals) geeft aan welk percentage van de zwevende deeltjes minimaal gefilterd moeten worden. Daar zijn bovengrenzen voor ademhalingsweerstand aan gekoppeld. 3M realiseert, dankzij een innovatieve filtertechnologie voor lage ademhalingsweerstand, unieke prestaties voor de Aura 9300+ Stofmaskers. Deze combineren maximale filtratie met minimale ademhalingsweerstand. Sterker, de nieuwe 3M Aura 9300+ Stofmaskers scoren tot 77% onder de gestelde limiet voor ademhalingsweerstand. Dat maakt ze de ideale ademhalingsbescherming.

Meer verbeteringen

De nieuwe 3M Aura 9300+ Onderhoudsvrije Stofmaskers brengen verbetering op veel vlakken. Naast het vrijer ademhalen dankzij de extra lage ademhalingsweerstand is er meer nieuws:
  • Helder gezichtsveld. Een nieuw toppaneel met reliëf vermindert het beslaan van oogbescherming (bril). Daarnaast zorgt het nieuwe voorgevormde neuspaneel dat niet alleen het masker maar ook een veiligheidsbril beter zit. Beide vernieuwingen garanderen een goed en helder gezichtsveld.
  • Verbeterd gebruiksgemak. Dankzij het nieuwe kinflapje zet het stofmasker nog makkelijker op. Vervolgens is hij beter te vormen en zit hij dus prettiger.
Bestaande pluspunten zijn behouden. 3M Aura 9300+ Stofmaskers zijn gemaakt van prettig materiaal, vouwbaar, vormbaar, licht en hygiënisch verpakt. Ook zijn er versies met het 3M™ Cool Flow™ Uitademventiel.

Een stofmasker voor elke sector

Met de Aura 9300+ Serie Onderhoudsvrije Stofmaskers biedt 3M een stofmasker voor elke werksituatie. De EN-normering kent een indeling in FFP-klassen op basis van filtratievereisten. Voor vrijwel elk segment heeft 3M een geschikt Aura 9300+ Stofmasker. De Aura 9310/12+ voor bijvoorbeeld werk in de landbouw en reiniging van gebouwen (FFP1). De Aura 9320/22+ voor bouw, chemie en metaalindustrie (FFP2). En de Aura 9332+ voor steenwinning of farmaceutische industrie (FFP3). Er is altijd een 3M Aura 9300+ Stofmasker dat bij u en uw werk past. Voor een uitgebreider overzicht, ga naar de website.

Meer 3M persoonlijke beschermingsproducten

3M werkt continu aan oplossingen die het werk van de professional veiliger en gemakkelijker maken. Uitgangspunt: de gebruiker en de werksituatie. Jarenlange kennis en ervaring hebben een volledige lijn hoogwaardige persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) opgeleverd. Het veiligheidsassortiment biedt veiligheidsbrillen, gehoor- en hoofdbescherming, lasbeschermingsmiddelen, disposable overalls, (motoraangedreven) ademhalingssystemen en stof-, gas- en dampmaskers. Meer informatie: www.3MSafety.nl en de 3M Verkoopbinnendienst, tel. 071 5 450 306.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $27 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.3Mfonds.nl of kijk naar @3MNews op Twitter.

Web Album

De nieuwe 3M Aura 9300+ Serie Onderhoudsvrije Stofmaskers