Laatste week publieksstemmen, voor Grote Gift

Dinsdag 25 Oktober 2011
De strijd om de Grote Gift bereikt deze week voor het publiek haar hoogtepunt. Tot en met 31 oktober a.s. kunnen fans van de 67 Goede Doelen, die meedingen naar de Grote Gift van €50.000, ervoor zorgen dat hun Goede Doel mee gaat naar de volgende ronde.

Via internet zijn de afgelopen maanden tienduizenden stemmen uitgebracht. Nu het einde nadert wordt de achterban door een ieder gestimuleerd om een stem uit te brengen. Afgelopen week waren in een aantal categorieën dan ook behoorlijke verschuivingen te zien. Zo stond in de categorie Maatschappij het Nationaal Ouderenfonds heel lang op de eerste plaats. Het is nu voorbij gestreefd door Stichting Rolstoel Outdoor Events. Stichting Make a Memory (een van de finalisten van vorig jaar ) stijgt van de 6de naar de 3de plaats.
In de categorie Mens is het vanaf het begin al erg spannend: De Stichting Ambulance Wens en Stichting ALS wisselen regelmatig van plaats. De Stichting ALS staat nu op 1. Vereniging ‘Ouders, kinderen en kanker’ staat op 3.
In de derde categorie Milieu heeft Stichting Dierenlot er veel stemmen bij gekregen. De top 3 blijft overigens ongewijzigd: Vereniging Scouting Nederland komt na Stichting Dierenlot op 2, Stichting Dierenhulp staat op 3.

De Grote Gift is een actie van het 3M Fonds, waarbij Goede Doelen meedingen naar een geldbedrag van €50.000,-. Maar liefst 67 organisaties hebben zich dit jaar aangemeld. In de afgelopen maanden hebben zij zich op internet kunnen promoten door onder meer eigen gemaakte filmpjes. Het publiek kan online stemmen tot en met 31 oktober 2011. Daarna zal er uit het groot aantal aanmeldingen een 15-tal finalisten boven komen drijven, welke door een jury worden teruggebracht tot 5 finalisten. Op 22 november a.s wordt de Grote Gift uitgereikt aan de winnaar. Het spreekt voor zich dat dit een spannende aangelegenheid zal zijn, aangekleed met presentaties van de 5 finalisten.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $27 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.3Mfonds.nl of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M Fonds