De 5 finalisten zijn bekend

Donderdag 10 November 2011

"Er kan er maar een winnen, maar ook de Goede Doelen die niet zo ver zijn gekomen hebben niet voor niets meegedaan. Er is op internet heel veel gekeken naar de filmpjes die de Goede Doelen voor deze prijs hebben gemaakt. Op die manier hebben ze toch extra exposure gekregen. Dat is mooi."

Vandaag heeft de jury van de 3M Fonds de finalisten bekend gemaakt voor de Grote Gift van het 3M Fonds. De 5 finalisten hebben een lange weg afgelegd. Vanaf hun aanmelding in mei 2011 tot de bekendmaking vandaag hebben zij zoveel mogelijk unieke stemmen moeten verzamelen op internet. Daarbij moesten zij ook nog eens de jury overtuigen van het innovatieve karakter van hun Goede Doel. Allemaal om in aanmerking te blijven komen voor de Grote Gift van €50.000,-. De grote vraag: wie wordt de opvolger van de winnaar van vorig jaar: Stichting Hulphond?

Finalisten:

De jury heeft de volgende 5 Goede Doelen uitgenodigd voor de 3M Fonds Finale. Zoals gezegd, speelde innovatie hierbij een doorslaggevende rol. Dit kan zowel het karakter van het project van het Goede Doel zijn, de aanpak van dit project, als de communicatie van dit project zijn geweest. In alfabetische volgorde:

Liesbeth Clemens van 3M is verguld met de finalisten:
"Ik ben erg blij met deze 5 finalisten. Zij zijn erg aan elkaar gewaagd. Ze zijn alle 5 ook innovatief. Daar heeft de jury op gelet, want 3M is zelf een innovatief bedrijf. Dat aspect vinden we belangrijk."

De Grote Gift is een actie van het 3M Fonds waarbij Goede Doelen meedingen naar een geldbedrag van €50.000,-. Maar liefst 67 organisaties hebben zich dit jaar aangemeld. In de afgelopen maanden hebben zij zich op internet kunnen promoten door onder meer eigen gemaakte filmpjes. Het publiek heeft op internet kunnen stemmen tot en met 31 oktober. Hieruit zijn een 15-tal finalisten bekend geworden, welke door een jury nu zijn teruggebracht tot 5 finalisten. Op 22 november a.s. wordt de Grote Gift uitgereikt aan de winnaar. Het spreekt voor zich dat dit een feestelijke aangelegenheid zal zijn, aangekleed met presentaties van de 5 finalisten.

Nogmaals Liesbeth Clemens: "De uitdaging voor deze 5 finalisten is nu om op de 3M Fonds Finale over twee weken het publiek in 5 minuten te overtuigen. Dat is natuurlijk heel lastig. Hun lot wordt dan bepaald."

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $27 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.3Mfonds.nl of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M Fonds