Stichting Ambulance Wens winnaar Grote Gift 2011 van het 3M Fonds

Woensdag 23 November 2011

De Grote Gift 2011 van het 3M Fonds is gewonnen door de Stichting Ambulance Wens. De geldprijs van €50.000,- werd dinsdagavond uitgereikt door Patrick Rogiers, directeur 3M Benelux, aan Kees Veldboer van de Stichting. Tijdens een feestelijke avond kregen de 5 finalisten nog een laatste kans om de zaal te overtuigen. Deze presentaties waren vorig week nog onderdeel van een presentatietraining die alle finalisten was aangeboden door 3M.
Zoals altijd was het een lastige keuze maar uiteindelijk viel de eer te beurt aan de Stichting Ambulance Wens die terminale patiënten met hun ambulances naar een gewenste plek vervoert. De blijdschap bij oprichter Kees Veldboer was groot.“ Ik ben sprakeloos. Het voelde als een finale van een wereldkampioenschap. Ik moest het waarmaken voor al die mensen die ons via internet gesteund hadden. Dat gaf druk. Maar gelukkig is het gelukt. Ik ben heel blij. ”

En Liesbeth Clemens van het 3M Fonds “Uiteraard zijn wij verguld met de winnaar. Hoewel alle finalisten hadden mogen winnen van mij, is Stichting Ambulance Wens wel echt een waardig opvolger van Stichting Hulphond. Met het geldbedrag krijgen nog meer mensen een prachtige laatste wens.”

Hoewel de prijs werd gewonnen door de Stichting Ambulance Wens gaan de overige finalisten niet met lege handen naar huis. Net als afgelopen jaar spannen medewerkers van 3M Nederland zich in om geld in te zamelen voor alle finalisten. In de zomer van 2011 hebben medewerkers de Mont Blanc beklommen en voor 2012 staat een fietstocht, onder leiding van verschillende Raborenners, op het programma: 3M Fonds To the Top 2012, Biking to Brussels. Daarmee wordt het 3M Fonds letterlijk naar België gefietst, want volgend jaar wordt dit Nederlandse initiatief ook in België uitgerold.

De Grote Gift is een actie van het 3M Fonds waarbij Goede Doelen meedingen naar een geldbedrag van €50.000,-. Maar liefst 67 organisaties hadden zich dit jaar aangemeld. In de afgelopen maanden hebben zij zich op internet kunnen promoten door onder meer eigen gemaakte filmpjes. Het publiek heeft op internet kunnen stemmen tot en met 31 oktober. Hieruit zijn een 15-tal finalisten bekend geworden, welke door een jury zijn teruggebracht tot 5 finalisten. Op 22 november werd aldus de Grote Gift voor de vierde keer uitgereikt.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $27 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.3Mfonds.nl of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M Fonds