Skip to Primary Navigation Skip to Site Navigation Skip to Main Content null

Inge G. Thulin verkozen tot directeur en CEO van 3M

Donderdag 09 Februari 2012
3M (NYSE: MMM) heeft vandaag aangekondigd dat Inge G. Thulin verkozen is tot directeur en CEO. Op 24 februari zal hij het roer overnemen van de heer George W. Buckley, voorzitter, directeur en CEO, die op 1 juni met pensioen gaat.

Thulin wordt meteen lid van de raad van bestuur van 3M en Buckley blijft voorzitter tot de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering op 8 mei, waarop de verkiezing van Thulin tot voorzitter gepland is.

In naam van het 3M-bestuur zei Vance D. Coffmann, Lead Director: "Inge heeft zich bewezen als een leidinggevende met buitengewone strategische, zakelijke en analytische vaardigheden, en een uitstekende reputatie op vlak van zowel groeiende verkoopcijfers als een efficiënte aanpak in heel wat sectoren op internationale schaal. Deze bijzondere kwaliteiten zullen 3M alleen maar ten goede komen en ervoor zorgen dat het bedrijf dankzij innovatie nog vele jaren een sterke groei zal kennen."

Thulin, 58 en Chief Operating Officer sinds mei 2011, was verantwoordelijk voor de zes bedrijfssegmenten van 3M en International Operations. Voordien was hij Executive Vice President van International Operations. Onder zijn leiderschap groeiden de internationale verkoopcijfers tot bijna $20 miljard en vandaag maken ze twee derde van de gehele verkoop van 3M uit. Thulin bekleedde ook meerdere posities als bestuurder in Azië - Stille Oceaan, Europa, het Midden-Oosten en binnen diverse sectoren.

Thulin behaalde een diploma in Marketing en Economie aan de universiteit van Göteborg. Hij is momenteel lid van de raad van bestuur van Toro.

Buckley werd in december 2005 aangesteld als voorzitter, directeur en CEO van 3M. Hij wist met succes de groei en innovatie in het bedrijf te versterken, waardoor 3M in 2011 met een verkoopcijfer van $ 30 miljard alle records brak dankzij de verkoop van nieuwe producten die momenteel bijna een derde van de gehele verkoop uitmaken.

"We danken George van harte voor zijn uitmuntend leiderschap gedurende de voorbije zes jaar," zei Coffman. "Hij bereikte overweldigende resultaten voor het bedrijf en loodste 3M succesvol door een van de moeilijkste economische periodes in de recente geschiedenis."

3M

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

MS Word document 19KB

Inge Thulin CEO