Nieuwe 3M Stofmaskers speciaal voor het food segment

Dinsdag 20 Maart 2012

De Aura™ 9400+ Serie Onderhoudsvrije Stofmaskers van 3M zijn speciaal ontwikkeld voor de levens- en voedingsmiddelenindustrie waar werknemers met veelvuldige blootstelling aan stofdeeltjes werken. Hierdoor lopen zij het risico op beroepsastma, een ziekte die zeer onaangenaam en mogelijk levensbedreigend is.

Het masker is gemaakt zonder nietjes of kleine, afneembare onderdelen en helpt het risico op besmetting bij productie met, o.a. bloem, noten, kruiden, koffie, suiker en in het bijzonder ei en viseiwit, te voorkomen. Bovendien heeft het een onopvallend instelbare neusbeugel die stevig op zijn plaats blijft tussen de lagen van het stofmasker. Deze neusbeugel is gemaakt van uiterst detecteerbaar metaal om de veiligheid van de productie te verzekeren.

De heldere blauwe kleur van het masker is duidelijk te onderscheiden van voedsel en dus makkelijk terug te vinden. Daarnaast is het masker hygiënisch en afzonderlijk verpakt, dit voorkomt dat het stofmasker voor gebruik verontreinigd wordt.

Het nieuwe stofmasker biedt de levensmiddelenindustrie een unieke combinatie
van kenmerken:

• Het ingenieuze ontwerp met 3 panelen is geschikt voor een groot aantal gezichtsvormen en afmetingen, laat bewegingen van het gezicht toe en laat
    gemakkelijk door het stofmasker spreken.
  • Door de innovatieve filtertechnologie van 3M, met lage ademhalingsweerstand, kunnen gebruikers door het stofmasker heen ademhalen zonder dat dit veel moeite kost.
  • Op het toppaneel is reliëf aangebracht, waardoor oogbescherming minder beslaat wanneer het stofmasker in een warme en vochtige omgeving gebruikt wordt.

• Het 3M Aura 9400+ Stofmasker biedt betrouwbare en comfortabele bescherming en wordt ondersteund door de goede service en diensten van technisch personeel dat een merk als 3M te bieden heeft.

3M Aura 9400+ Stofmaskers zijn gemaakt van prettig materiaal, vouwbaar, vormbaar, licht en hygiënisch verpakt. Het masker is voorzien van een 3M™ Cool Flow™ Uitademventiel en voldoet aan de eisen van EN149:2001+A:2009. Voordelen die maken dat de ademhalingsbescherming met plezier gedragen zal worden.
Professionals vinden het nieuwe 3M™ Aura™ 9400+ Onderhoudsvrije Stofmaskers bij hun distributeur. Meer informatie ga naar de website.

Meer 3M persoonlijke beschermingsproducten
3M werkt continu aan oplossingen die het werk van de professional veiliger en gemakkelijker maken. Uitgangspunt: de gebruiker en de werksituatie. Jarenlange kennis en ervaring hebben een volledige lijn hoogwaardige persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) opgeleverd. Het veiligheidsassortiment biedt veiligheidsbrillen, gehoor- en hoofdbescherming, lasbeschermingsmiddelen, disposable overalls, (motoraangedreven) ademhalingssystemen en stof, gas- en dampmaskers. Meer informatie: www.3MSafety.nl en de 3M Verkoopbinnendienst, tel. 071 5 450 306.

3M
3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

MS Word document  41KB

Aura9400+