Nieuwe hybride kitten - Meer zekerheid en veiligheid

Vrijdag 27 April 2012

3M breidt haar assortiment hybride en PU kitten uit met nieuwe ééncomponenten hybride kitten. De nieuwe kitten 755 en 755 FC zijn makkelijk in het gebruik en harden uit door luchtvochtigheid. De aangebrachte kitrups is luchtbellenvrij, zelfs onder hoge temperatuur of vochtigheid. Hierdoor neemt de kwaliteit van de verbinding toe omdat elk punt van de kitrups een optimale hechting heeft, wat de verbinding sterker en duurzamer maakt. Tevens zorgt de samenstelling van de kit voor een hoge overlap trekkracht op veel ondergronden. De kit is erg UV- en weerbestendig wat zorgt voor een uitstekende kleurstabiliteit en duurzaamheid. Daarnaast is die direct nat overschilderbaar, wat de productiviteit verhoogd. Er ontstaat ook snel een “huidvorming”. De gevormde “huid” blijft niet kleverig waardoor er zich geen vuil aan hecht. Dit geeft een esthetisch mooiere afwerking. In vergelijking met andere kitten nemen de hybride kitten 755 en 755 FC weinig water op. Dit resulteert in minder zwellen van de kitnaad in een vochtige omgeving en biedt daardoor een zekere en sterke afsluiting.

De 755 FC hybride kit hardt sneller uit dan de 755. Er kan dus gekozen worden voor snelheid en productiviteit of voor een langere open tijd bij complexe of grote klussen. Daarnaast kan er nog gekozen worden voor een patroon of een worst als verpakking. De patronen zijn gemaakt van kunststof waardoor ze niet kunnen deuken wat vastlopen en knoeiwerk kan veroorzaken. De worstverpakking is goedkoper en geeft minder afval en is dus beter voor het milieu dan een patroon.
De kitten bevatten geen isocyanaten, oplosmiddelen en phthalates. Bovendien kan er in veel gevallen zonder primer gewerkt worden. Dit draagt bij aan een gezondere werkomgeving en is beter voor het milieu.

Snel en isocyanaat vrij kit verspuiten

De verspuitbare hybride kit 75019A is een eencomponenten kit die snel aangebracht kan worden met een pneumatisch pistool of met een industrie pompverspuitsysteem zonder stankoverlast te veroorzaken. Door het verspuiten ontstaat er een veel efficiënter werkproces in vergelijking met het aanbrengen van een kit met een lijmkam. Het is een isocyanaat vrije kit die uithardt door luchtvochtigheid. Een laag kit 75019A op de onderkant van een bus en in wielkuipen zorgt voor een uitstekende bescherming van steenslag en dergelijke. Andere toepassingen in een bus, trailer etc. zijn het verlijmen van een plywood vloer, PVC vloerafdeklaag en isolatiemateriaal aan de binnenkant van het voertuig.

3M

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

Nieuwe hybride kitten - Meer zekerheid en veiligheid