Inschrijven 3M Fonds Grote Gift 2012 van start

Woensdag 30 Mei 2012
Vanaf vandaag kunnen Goede Doelen Organisaties zich weer aanmelden voor de 3M Fonds Grote Gift. Voor het vijfde jaar op rij stelt 3M met het 3M Fonds €50.000 ter beschikking voor de winnaar van de Grote Gift.

De Grote Gift is een wedstrijd waarbij het Nederlandse publiek online kan bepalen welke goede doelen in aanmerking komen voor een geldbedrag van €50.000. In deze tijd waarin subsidies teruglopen en bedrijven te maken hebben met economische tegenwind is 3M trots haar maatschappelijke bijdrage te kunnen leveren.

Wat moet je doen?

Om kans te maken op de Grote Gift 2012 schrijven Goede Doelen zich in met een project. Dat kan tussen nu en 1 september op de 3M Fonds website. Er zijn drie categorieën: mens, milieu en maatschappij. Voldoet de aanmelding aan de criteria dan wordt het project genomineerd. Onderdeel van de inschrijving is een filmpje van twee minuten over het project. Waarom is hun Goede Doel zo bijzonder? Waarom is hulp zo hard nodig? Waarom verdient dit project de Grote Gift?

Hoe word je winnaar?

Op 1 november gaan – per categorie – de vijf Goede Doelen met de meeste online stemmen door. Deze top 15 wordt beoordeeld door een kritische en deskundige jury. Uiteindelijk gaan er maximaal vijf goede doelen naar de 3M Fonds Finale in december. Daar presenteren ze hun plannen om de 3M-medewerkers en de jury te overtuigen dat zij de Grote Gift 2012 verdienen. In 2011 deden 75 goede doelen mee en werd de Stichting Ambulance Wens de gelukkige winnaar.

Hoe kan je stemmen en steunen?

Iedereen kan via www.3MFonds.nl/stemmen op zijn of haar favoriete Goede Doel stemmen. Hoe meer stemmen, hoe groter de kans op een finaleplaats. Zaak dus voor de genomineerde organisaties om flink van zich te laten horen. Niet alleen met eigen uitingen. Maar ook door de achterban in te zetten. Via de sociale media kan de boodschap zich als een inktvlek over Nederland verspreiden.

Volg de Grote Gift

Wilt u op de hoogte blijven van de Grote Gift en de andere activiteiten van het 3M Fonds? Dat kan via de website, maar ook op www.facebook.com/3Mfonds en www.twitter.com/3Mfonds.

Het 3M Fonds: kennis, geld en vrijwilligers

Wereldwijd werkt 3M met het Community Giving Program. Daarbinnen heeft elke dochtermaatschappij een eigen programma dat aansluit op de lokale cultuur, gemeenschap en omgeving. In 2008 toen 3M 50 jaar actief in Nederland was richtte 3M Nederland het 3M Fonds op. Doel: Goede Doelen en niet-commerciële organisaties ondersteunen. Het 3M Fonds kent drie pijlers. De Grote Gift, een jaarlijkse donatie van € 50.000. De Helpende Hand, 3M-ers aan het vrijwilligerswerk en de Kennis Kamer, ondersteuning met kennis en vaardigheden voor de genomineerden van de grote Gift.

3M

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M Fonds