Medewerkers 3M met Raboploeg op de fiets voor goede doel - Biking to Brussels

Donderdag 31 Mei 2012
Aanstaande vrijdag, 1 juni 2012, neemt een groep van in totaal 123 medewerkers van 3M Nederland, in samenwerking met de Rabobank wielerploeg, deel aan de fietstocht van het hoofdkantoor van 3M Nederland in Zoeterwoude naar de Belgische 3M vestiging in Brussel. Een uitputtende race over 226km: Biking to Brussels. Een tocht waarmee voor vier Goede Doelen die het 3M Fonds zal steunen, al meer dan €25.000,- is ingezameld.

Waarom deze tocht?

Deze tocht is een idee van de medewerkers van 3M. Dit idee vindt z’n oorsprong in de Grote Gift van het 3M Fonds. De Grote Gift waar, uiteindelijk, 5 Goede Doelen in een finale aanspraak op de hoofdprijs maken. Stemmen op internet en een jury beslissen over de toekenning van de geldprijs van € 50.000,-. De idee dat de andere 4 Goede Doelen met lege handen bleven staan, stuitte de medewerkers van 3M tegen de borst. Het plan werd gevat om voor de overige finalisten een evenement te organiseren waarmee geld kon worden opgehaald. In 2011 hebben de medewerkers de Mont Blanc beklommen, waarmee € 25.959,- werd opgehaald. Dit bedrag werd verdeeld onder de 4 Goede Doelen. En aanstaande vrijdag klimmen de medewerkers dus massaal op de fiets.

De tocht

Op 1 juni om 7:00 uur begint een groep van 21 medewerkers in Zoeterwoude met de tocht. Richard Plugge, communicatie manager van Rabobank wielerploeg, zal hierbij aanwezig zijn. De groep zal gedurende de race worden aangevuld met medewerkers die op de verschillende tussenstops aan zullen sluiten. Zo stappen er mensen op in Breda ( 8 uur en 9.45 uur) en Zwijndrecht (11.30 en 12.30 uur in België). In die plaatsen zullen ook Rabo-prominenten als Frans Maassen, Adri van Houwelingen, Koos Moerenhout en Stef Clement op de fiets stappen.

Het 3M Fonds: kennis, geld en vrijwilligers

Wereldwijd werkt 3M met het Community Giving Program. Daarbinnen heeft elke dochtermaatschappij een eigen programma dat aansluit op de lokale cultuur, gemeenschap en omgeving. In 2008 toen 3M 50 jaar actief in Nederland was richtte 3M Nederland het 3M Fonds op. Doel: Goede Doelen en niet-commerciële organisaties ondersteunen. Het 3M Fonds kent drie pijlers. De Grote Gift, een jaarlijkse donatie van € 50.000. De Helpende Hand, 3M-ers aan het vrijwilligerswerk en de Kennis Kamer, ondersteuning met kennis en vaardigheden voor de genomineerden van de grote Gift. www.3MFonds.nl

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

MS Word document 18 KB

3M Fonds