Oranjelegioen vliegt groen

Dinsdag 12 Juni 2012

De oranjegekte kent geen grenzen. EK-gangers die vanaf Schiphol vliegen, vertrekken vanaf vertrekken vanaf vrijdag 8 juni van een ongekend kortgeschoren groene ‘grasmat’. Op de D-pier, vanaf waar het Oranjelegioen richting Polen en Oekraïne vliegt, ligt een ‘voetbalveld’ van 450 m2. Het is erop geplakt. Duizenden reizigers per dag zullen het veld ‘betreden’.

Het veld

De initiator van het project wilde de Oranjesupporters op een ‘groene’ manier het vliegtuig in laten stappen. Dat is gelukt: op de D-pier op Schiphol, is een enorme vloersticker (450 m2) aangebracht. Het ‘voetbalveld’, een fraaie groene grasmat compleet met witte lijnen, strekt zich uit van de D2- tot en met de D5-pier.

De spelers

De projectuitvoering was een schoolvoorbeeld van snel samenspel. De projectsponsor, System-Line Airport Advertising, Schiphol Media en 3M wisten elkaar goed te vinden. De sponsor was doortastend, 3M kwam met hoogwaardig foliemateriaal en Schiphol Media faciliteerde en dacht mee. System-Line Airport Advertising, Preferred Supplier in uitvoering van reclame-& marketinguitingen op luchthaven Schiphol, nam het projectmanagement, de productie en montage van de vloersticker op zich. De totale realisatie had nog wel wat voeten in de aarde. Bovendien moest de klus 's avonds en 's nachts geklaard worden en ‘achter de paspoortcontrole’.

Strenge eisen, sterk product

Duizenden reizigers per dag zullen het veld zien en ‘betreden’. Dat vraagt wat van de slijtvastheid van de vloersticker. En is het EK – voor Nederland – voorbij, dan moet de ‘grasmat’ spoorloos verdwijnen. Schiphol is een zeer publieke en druk bezochte ruimte. De voorwaarden op het gebied van brandveiligheid zijn dan ook streng. Het 3M materiaal, 3M™ Scotchcal™ IJ25 folie afgelamineerd met 3M™ Scotchcal™ 3649 laminaat is slijtvast, schoon verwijderbaar (geen lijmresten) en brandveilig. Het voldoet aan alle eisen.

Meer 3M Grafische Oplossingen

3M werkt continu aan nieuwe oplossingen voor binnen- en buitenreclame. Jarenlange kennis en ervaring hebben een compleet assortiment aan grafische folies opgeleverd voor vloeren, ramen, wanden, gevels en voertuigen. De folies van 3M staan voor een permanente, hoogwaardige reclame-uiting – huisstijl of promotioneel – die snel en gemakkelijk aan te brengen is.

3M

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

Op aanvraag

EK folie