Helpende Hand initiatief van 3M bezoekt bewoners van verpleeghuis in Leiderdorp Leythenrode

Donderdag 19 Juli 2012
Op dinsdag 17 juli 2012, hebben 25 werknemers van 3M bewoners van verpleeghuis Leythenrode (Leiderdorp) bezocht. Dit in het kader van het Helpende Hand project van het 3M Fonds.

Waarom dit bezoek?

Verpleeghuis Leythenrode heeft zich wederom aangemeld voor het Helpende Hand project van het 3M Fonds. Net als in 2010 heeft het 3M Fonds de aanmelding gehonoreerd. In 2010 hebben medewerkers van 3M de dierenverblijven van het verpleeghuis geschilderd. Dit keer was de aard van het bezoek nog persoonlijker. Elke medewerker van 3M heeft namelijk een bewoner van het verpleeghuis op “sleeptouw” genomen. 25 bewoners van Leythenrode werden getrakteerd op de aandacht en zorg van een 3M-er. De bewoners die hier het meeste behoefte aan hadden kregen de voorkeur. Mensen die geen familie meer hebben, of mensen die weinig buiten komen.

De tocht:

Op 17 juli aanstaande meldden de medewerkers van 3M zich om 9:30 bij de receptie van verpleeghuis Leythenrode. De medewerkers werden dan gekoppeld aan een bewoner van het tehuis. Zo ging men in groepjes van vier personen een twee uur durend parcours met een 6-tal opdrachten in huis afleggen. Aansluitend was er een picknick voorzien. Uiteindelijk werd een winnend groepje bekend gemaakt en werd er als prijs zonnebloemen uitgereikt.

Verpleeghuis Leythenrode:

Leythenrode is een verpleeghuis dat onderdeel uitmaakt van de Rijnland Zorggroep, waaronder ook het Rijnland ziekenhuis en het Rijnlands Medisch Centrum vallen. Leythenrode biedt professionele zorg in een huiselijke omgeving. Er is plek voor revalidatie, langdurig verblijf, voor dementie en de zorg in de laatste levensfase.

Het 3M Fonds

Wereldwijd werkt 3M met het Community Giving Program. Daarbinnen heeft elke dochtermaatschappij een eigen programma dat aansluit op de lokale cultuur, gemeenschap en omgeving. In 2008 toen 3M 50 jaar actief in Nederland was richtte 3M Nederland het 3M Fonds op. Doel: Goede Doelen en niet-commerciële organisaties ondersteunen. Het 3M Fonds kent drie pijlers. De Grote Gift, een jaarlijkse donatie van € 50.000. De Helpende Hand, 3M-ers aan het vrijwilligerswerk en de Kennis Kamer, ondersteuning met kennis en vaardigheden voor de genomineerden van de Grote Gift. www.3mfonds.nl

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

Op aanvraag

3M Fonds bij Leythenrode