3M™ Scotchgard™ laat vloer Krasnapolsky weer glanzen

Donderdag 16 Augustus 2012

3M heeft in april 2012 de natuurstenenvloer van het NH Grand Hotel Krasnapolsky een onderhoudsbeurt gegeven met de nieuwe Scotchgard Protector. Het resultaat is een nieuw ogende vloer die straalt en daarmee past bij de uitstraling van het hotel op De Dam. ‘Het ziet er fantastisch uit’, aldus Patrick Wolffenbuttel, manager bij NH Grand Hotel Krasnapolsky.

Het onderhoud

Het onderhoud aan de vloer in het hotel werd uitgevoerd door “The Floormanager onderhoud en renovatie van natuursteen”, een door 3M gecertificeerd bedrijf voor het Own the Floor-systeem. ‘Toen wij hier de eerste keer kwamen kijken straalde de vloer niet’, blikt Henk Brand, directeur van The Floormanager, terug. ‘Er was inderdaad een tijd geen onderhoud aan de vloer gedaan’, erkent Wolffenbuttel. ‘Daarom zijn we op zoek gegaan naar een duurzame en goede oplossing om de vloeren weer te laten glanzen zoals dat hoort bij dit prachtige hotel.’

Daarbij kwam NH Grand Hotel Krasnapolsky uit bij de Scotchgard Protector van 3M via The Floormanager. Brand: ‘Dit systeem is voor ons een uitkomst. Het gebruiksgemak van de coating is dat het ongelooflijk mooi vloeit. Als de voorbereiding goed is, is de kans op streepvorming heel klein. Het valt of staat wel met de precisie van het aanbrengen. Maar de Scotchgard Protector laat het natuurlijke van de steen maximaal tot zijn recht komen.’

De oplossing

De nieuwe oplossing voor vloeronderhoud is ontwikkeld door 3M. ‘Het is eigenlijk een nieuwe manier van werken. Met de oude manier had je elk jaar groot onderhoud nodig. Bij deze coating is dat niet meer nodig’, vertelt Maarten van Vliet van 3M. ‘Als je de vloer eenmalig goed behandelt, is groot periodiek onderhoud overbodig. Een kleine onderhoudsbeurt aan de vloer is dan voldoende. Daarmee heeft een onderneming de investering in het aanbrengen van de vloer binnen twee jaar terugverdiend.’

De Scotchgard Protector is bovendien duurzaam. Van Vliet: ‘Vroeger werd een natuurstenen vloer zoals hier in Amsterdam eerst gekristalliseerd. Daar waren zware chemicaliën voor nodig en bovendien was de kans op schade aan plinten en nabij gelegen ruimtes ook groot. Wij werken nu alleen maar met water en coating.’

Het eindresultaat

Henk Brand is ook tevreden met het eindresultaat in NH Grand Hotel Krasnapolsky. Als het zonlicht door de ramen naar binnenvalt wijst hij naar de glanzende vloer. ‘Deze steen is zo mooi geworden na de behandeling. Dat is het mooie van dit product; het is de combinatie van aan de ene kant een heel hoog representatief niveau en aan de andere kant een verlaging van de onderhoudskosten.’

Voor Patrick Wolffenbuttel was het ook van belang dat de gasten van het Krasnapolsky geen hinder zouden ondervinden van het grote onderhoud aan de vloeren. ‘Als hotel wil je gastvrij zijn en mensen niet beperken in hun bewegingsvrijheid binnen het pand. Het voordeel van deze coating is dat het in delen kan worden aangebracht. Op die manier hoef je niet hele stukken van het hotel af te sluiten. Voor ons was dat enorm belangrijk.’

Meer 3M Schoonmaak Oplossingen

3M werkt continu aan kostenverantwoorde reinigingsoplossingen die faciliteiten en personen beschermen en een schone, veilige en prettige omgeving creëren. Kijk op de website www.3m.nl/facilitair

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

MS Word document 70 KB
Op aanvraag bij Maarten van Vliet.Email