ID-bewijzen overal en altijd controleren

Dinsdag 25 September 2012

Het controleren van identiteitsbewijzen op echtheid en geldigheid gaat nog steeds moeizaam. Dit bleek nogmaals uit een reportage van een verslaggever van NU.nl die zich, voor alle handelingen waarbij het identificeren met een legitimatiebewijs verplicht is, met een niet bestaand Duits ogend legitimatiebewijs wist te legitimeren.

Christen Unie kamerlid Segers voegt hieraan toe. "Als dit inderdaad allemaal zo is gegaan, dan is een ernstig en structureel veiligheidsprobleem aangetoond. De controle van identiteitsbewijzen deugt gewoon niet."

3M bouwt mee aan extra zekerheid en meer veiligheid

Maar hoe controleert een politieambtenaar balie- of beveiligingsmedewerker een identiteitsbewijs op geldigheid als die zelf geen documentdeskundige is en de verschillende echtheidskenmerken in identiteitsdocumenten dus niet kent? Hoe onderscheid je “echte” identiteitsdocument (o.a. een Nederlands of buitenlands paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) te onderscheiden van “geldige/vervalste” identiteitsbewijs? Dit zijn belangrijke vraagstukken waarvoor 3M Security System oplossingen heeft.

Met de 3M Document reader kan men de geldigheid van paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen snel controleren. Verschillende echtheidskenmerken in het ID document worden binnen enkele seconden vergeleken met de voor dat document geldige en officiële echtheidskenmerken. Dit is een efficiënt hulpmiddel om te bepalen of het ID document überhaupt wel bestaat of niet is verlopen. Eventueel kan worden gecontroleerd of het niet als gestolen of vermist is opgegeven.

Onze ervaring

De 3M Document Readers hebben hun waarde in de praktijk bij verschillende organisaties bewezen. Met meer dan 35 jaar ervaring zorgt de divisie Security Systems van 3M voor professionaliteit, kunde en betrouwbaarheid.

Naast het leveren van oplossingen voor het controleren van documenten, richten de activiteiten van 3M Security Systems zich ook op, productie en uitgifte van identiteitsdocumenten en overige waardedocumenten, alsmede de ontwikkeling en integratie van biometrische identificatie en verificatie systemen.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen.
Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl.

Document Readers