Grote Gift van het 3M Fonds: De 5 finalisten zijn bekend.

Woensdag 21 November 2012
De jury van het 3M Fonds heeft de finalisten bekend gemaakt voor de Grote Gift. De 5 finalisten hebben een lange weg afgelegd.

Vanaf hun aanmelding in april 2012 tot de bekendmaking vandaag hebben zij zoveel mogelijk unieke stemmen moeten verzamelen op internet. Daarbij moesten zij ook nog eens de jury overtuigen van het innovatieve karakter van hun Goede Doel. Allemaal om in aanmerking te blijven komen voor de prijs van €50.000,-. De grote vraag: wie wordt de opvolger van de winnaar van vorig jaar: Stichting Ambulance Wens?

Finalisten:
De jury heeft de volgende 5 Goede Doelen uitgenodigd voor de 3M Fonds Grote Gift finale. Zoals gezegd, speelde innovatie hierbij een doorslaggevende rol. Dit kan zowel het karakter, de aanpak, als de communicatie over het project zijn. In alfabetische volgorde:

Liesbeth Clemens van 3M is verguld met de finalisten:
“Ik ben blij met deze 5 finalisten. Zij zijn erg verschillend en aansprekend. Ze zijn alle 5 ook innovatief. Daar heeft de jury op gelet, want 3M is zelf ook een innovatief bedrijf. Dat aspect vinden we belangrijk.”

De Grote Gift is een actie van het 3M Fonds waarbij Goede Doelen meedingen naar een geldbedrag van €50.000,-. Maar liefst 49 organisaties hebben zich dit jaar aangemeld. In de afgelopen maanden hebben zij zich op internet kunnen promoten door onder meer eigen gemaakte filmpjes. Het publiek heeft op internet kunnen stemmen tot en met 31 oktober. Hieruit zijn een 9-tal finalisten bekend geworden, welke door een jury nu zijn teruggebracht tot 5 finalisten. Op 10 december a.s in Madurodam wordt de Grote Gift uitgereikt aan de winnaar. Tijdens deze feestelijke avond  – gepresenteerd door Tom Egbers – zullen de 5 finalisten zich presenteren. Zij zullen het publiek moeten overtuigen waarom zij het goede doel zijn dat de Grote Gift moet krijgen, want het publiek heeft de laatste stem.
Nogmaals Liesbeth Clemens: ”De kunst is voor deze 5 finalisten nu om op de 3M Fonds Finale op 10 december het publiek in 5 minuten te overtuigen. Dat is natuurlijk een grote uitdaging. Hun lot wordt daar bepaald.”

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen.
In de Benelux werken bij 3M 1000 personen, verdeeld over 7 vestigingen, waarvan 5 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging.

3M Fonds