3M Fonds Grote Gift 2013 voor Goede Doelen van start

Woensdag 03 April 2013
Met het 3M Fonds steunt 3M Goede Doelen in de Benelux. Eén van de activiteiten is de ‘Grote Gift’.

Jaarlijks wordt er door 3M een bedrag van 50.000 euro geschonken. Dit bedrag wordt verder aangevuld met de opbrengst van de sponsorfietstocht Biking to Brussels, waar 3M medewerkers op de pedalen gaan om zo veel mogelijk geld in te zamelen. Het totale bedrag wordt verdeeld over 4 Goede Doelen uit de Benelux: 2 uit Nederland en 2 uit België.
Goede Doelen maken kans op deze donatie door een project in te dienen en zo veel mogelijk stemmen te werven.

Het publiek bepaalt de finalisten van de 3M Fonds Finale
Tussen 1 april en 15 september kunnen Goede Doelen Organisaties een project aanmelden in de categorie ‘Mens’ of ‘Milieu & Maatschappij’ via de website www.3Mfonds.nl/aanmelden.
 Zodra het project is goedgekeurd kan iedereen in het land t/m 31 oktober erop stemmen.
Welk Goed Doel een aanzienlijk bedrag ontvangt, hangt af van het aantal stemmen dat het project krijgt. Hoeveel stemmen een project heeft gekregen, kan ‘live’ gevolgd worden op de website bij ‘Tussenstand’.
De nummers 1 van iedere categorie gaan in principe door naar de 3M Fonds Finale in december.

3M Fonds Finale
Tijdens de 3M Fonds Finale, waar 2 Goede Doelen uit Nederland en 2 Goede Doelen uit België staan, worden de definitieve winnaars door het aanwezige publiek gekozen. Per land, ontvangt zowel de nummer 1 als de nummer 2 een aanzienlijk bedrag.
Welke organisaties in de 3M Fonds Finale staan, is afhankelijk van het aantal stemmen dat uw project krijgt en daarvoor is eerst wel de stem van het volk nodig…

Over Stichting 3M Fonds
Binnen het wereldwijde Community Giving Program van 3M heeft elke dochtermaatschappij een eigen programma dat aansluit op de lokale cultuur, gemeenschap en omgeving. 3M Nederland heeft in 2008, ter ere van haar 50ste verjaardag, Stichting 3M Fonds opgericht. Daarmee worden Goede Doelen en niet-commerciële organisaties ondersteund.
In 2013 viert 3M België haar 50 jarige bestaan en ter ere daarvan is het 3M Fonds vanaf dit jaar ook actief in België.

Het 3M Fonds bestaat uit:

• Grote Gift – een jaarlijkse donatie aan goede doelen in de Benelux.
  • Helpende Hand  – vrijwilligerswerk door 3M-medewerkers onder werktijd.
  • Biking to Brussels – Sponsorevenement op 1 juni door 3M-ers voor finalisten van de Grote Gift.

Meer informatie
Voor meer informatie over het 3M Fonds kunt u terecht op www.3Mfonds.nl maar ook op www.facebook.com/3Mfonds. Daar leest u ook alles over de Biking to Brussels-sponsoractie.

MS Word document 22 KB

3M Fonds