De eerste folie die LED licht optimaliseert

Woensdag 15 Mei 2013
3M lanceert de eerste folie die LED licht optimaliseert.

Om je lichtreclame meer helderheid te geven, is het niet langer nodig om meer LED’s toe te voegen. Je kan nu kleurrijke en levendige signs zonder hot spots afleveren dankzij de nieuwe 3M™ Envision™ Translucent en 3M™ Envision Diffuser folies. Creëer hoogwaardige signs met minder LED’s, en zorg dus voor een lager energieverbruik.

3M Envision Translucent and Diffuser Films helpen signmakers rijkelijk gekleurde backlit signs te creëren met gelijke verlichting, zonder hotspots. Lichtbakken bereiken dezelfde helderheid met minder LED’s en voldoen hiermee toch aan de verwachtingen van de consument. Daarnaast kan de fabrikant ook het aantal LED’s behouden en hiermee nog meer helderheid creëren. De volgende folies bieden deze nieuwe mogelijkheden:

• 3M™ Envision™ Translucent Film Serie 3730
  • 3M™ Envision™ Translucent Film IJ3730-50, IJ3730-60
  • 3M™ Envision™ Diffuser Film 3735-50, 3735-60

De folies zijn, naast het gebruik met LED’s, ook compatibel met fluoriserend licht en zorgen voor de beste uitstraling van elk ander backlit sign. Om de helderheid te behouden, zijn de diffuser folies beschikbaar in 50% en 60% lichtdoorlatendheid. De translucent folies zijn beschikbaar in verschillende standaard kleuren, custom kleuren en als een printbare folie. Hiermee vergroot 3M de lumineuze mogelijkheden.

3M Envision Translucent and Diffuser Films zijn gewaarborgd met 3M™ MCS™ Warranty en Performance Guarantee, die signmakers de zekerheid geeft over de prestaties van hun signs.

Meer 3M Commercial Graphics

3M werkt continu aan nieuwe oplossingen voor binnen- en buitenreclame. Jarenlange kennis en ervaring hebben een compleet assortiment aan grafische folies opgeleverd voor vloeren, ramen, wanden, gevels en voertuigen. De folies van 3M staan voor een permanente, hoogwaardige reclame-uiting – huisstijl of promotioneel – die snel en gemakkelijk aan te brengen is.

3M

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 88.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 70 landen. In de Benelux werken bij 3M 1000 personen, verdeeld over 7 vestigingen, waarvan 5 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging.
Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

LED licht