Opinieonderzoek: ‘Smart Cities’

Woensdag 26 Juni 2013
‘Smart Cities’ moeten in de eerste plaats milieuvriendelijk zijn en efficiënt openbaar vervoer bieden.

Opinieonderzoek
3M liet in mei een opinieonderzoek houden door TNS onder stadsbewoners in vijf Europese landen (Engeland , Italië, Zweden, Duitsland en Frankrijk) waarbij de respondenten gevraagd werd naar hun visie op Smart Cities: de slimme stad van de toekomst. Daaruit blijkt dat grotere milieuvriendelijkheid en efficiënter openbaar vervoer de topprioriteiten zijn. Verder geven de stedelingen aan een oplossing te willen voor zowel de stijgende energiekosten als de bevoorradingszekerheid. Dit opinieonderzoek was een onderdeel van een event dat 3M organiseerde ter gelegenheid van de Europese Week van de Duurzame Energie. Hierbij nemen experts uit de industriële en academische wereld, gemeenten en NGO’s deel aan workshops over duurzame Smart City-oplossingen.

Innovatieve oplossingen
Steden worden geconfronteerd met uitdagingen zoals het fileprobleem, energieverbruik, gezondheidszorg.  Verschillende workshops gaan daarom dieper in op smart grids, mobiliteit en gezondheidszorg. Daarnaast toont 3M hiervoor een aantal concrete oplossingen:
3MTM Sensored Cable Accessories maken het mogelijk om bestaande netwerken continu te monitoren waardoor oa. een efficiente integratie van hernieuwbare energie mogelijk is. RFID (Radio Frequency Identification) wordt gebruikt om de verkeersdrukte te meten en files te vermijden. Voor de gezondheidszorg zijn er producten die het leven van artsen en patiënten vereenvoudigen en veiliger maken door medische fouten te voorkomen en de hospitalisatietijd voor patiënten te beperken.

De beknopte versie van de uitkomsten van het Smart City-onderzoek kunt u via deze link downloaden.

Meer informatie over:
3M™ Sensored Cable Accessories
3M™ RFID-lezer (Radio-frequency identification)
3M™ Bair Hugger™ Verwarmingsdekens

3M
3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 88.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 70 landen. In de Benelux werken bij 3M 1000 personen, verdeeld over 7 vestigingen, waarvan 5 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging.

Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

Smart Cities