3M Fonds Grote Gift 2014 voor Goede Doelen van start

Dinsdag 01 April 2014

Met het 3M Fonds steunt 3M Goede Doelen in de Benelux. Eén van de activiteiten is de ‘Grote Gift’. Jaarlijks wordt er door 3M een bedrag van 50.000 euro geschonken. Dit bedrag wordt verder aangevuld met de opbrengst van de sponsorfietstocht Biking to Delft, waar 3M medewerkers op de pedalen gaan om zo veel mogelijk geld in te zamelen. Het totale bedrag wordt verdeeld over 4 Goede Doelen uit de Benelux: 2 uit Nederland en 2 uit België.
Goede Doelen maken kans op deze donatie door een project in te dienen en zo veel mogelijk stemmen te werven.

Jaarlijks wordt er door 3M een bedrag van 50.000 euro geschonken. Dit bedrag wordt verder aangevuld met de opbrengst van de sponsorfietstocht Biking to Brussels, waar 3M medewerkers op de pedalen gaan om zo veel mogelijk geld in te zamelen. Het totale bedrag wordt verdeeld over 4 Goede Doelen uit de Benelux: 2 uit Nederland en 2 uit België.

Het publiek bepaalt de finalisten van de 3M Fonds Finale
Welk Goed Doel een aanzienlijk bedrag ontvangt, hangt af van het aantal stemmen dat het project krijgt. Hoeveel stemmen een project heeft gekregen, kan ‘live’ gevolgd worden op de website bij ‘Tussenstand’.
De nummers 1 van iedere categorie gaan in principe door naar de 3M Fonds Finale in december.

3M Fonds Finale
Tijdens de 3M Fonds Finale, waar 2 Goede Doelen uit Nederland en 2 Goede Doelen uit België staan, worden de definitieve winnaars door het aanwezige publiek gekozen. Per land, ontvangt zowel de nummer 1 als de nummer 2 een aanzienlijk bedrag.
Welke organisaties in de 3M Fonds Finale staan, is afhankelijk van het aantal stemmen dat uw project krijgt en daarvoor is eerst wel de stem van het volk nodig…

Het publiek bepaalt de finalisten van de 3M Fonds Finale

Tussen 1 april en 15 september kunnen Goede Doelen Organisaties een project aanmelden in de categorie ‘Mens’ of ‘Milieu & Maatschappij’ via de website www.3Mfonds.nl/aanmelden. Zodra het project is goedgekeurd kan iedereen in het land t/m 31 oktober erop stemmen.

3M Fonds Finale

Over Stichting 3M Fonds

Binnen het wereldwijde Community Giving Program van 3M heeft elke dochtermaatschappij een eigen programma dat aansluit op de lokale cultuur, gemeenschap en omgeving. Met het 3M Fonds worden Goede Doelen en niet-commerciële organisaties in de Benelux ondersteund.

Het 3M Fonds bestaat uit:

• Grote Gift – een jaarlijkse donatie aan goede doelen in de Benelux.
  • Helpende Hand – vrijwilligerswerk door 3M-medewerkers onder werktijd.
  • Biking to Delft – Sponsorevenement op 21 juni door 3M-ers voor finalisten van de Grote Gift.

Meer informatie

Voor meer informatie over het 3M Fonds kunt u terecht op www.3Mfonds.nl maar ook op www.facebook.com/3Mfonds. Daar leest u ook alles over de Biking to Delft-sponsoractie.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en transformeert deze in duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom van sterke technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $31 miljard heeft 3M wereldwijd 89.000 mensen in dienst en heeft vestigingen in meer dan 70 landen. In de Benelux werken bij 3M 1000 personen, verdeeld over 6 vestigingen, waarvan 4 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging. Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M, Scotch, Post-it, Scotchgard, Nexcare, Scotchprint, Filtrete, Command en Scotch-Brite zijn handelsmerken van 3M Company.

MS Word document 21 KB

3M Fonds