3M ontvangt voor het 10de jaar op rij de ENERGY STAR Award

Vrijdag 09 Mei 2014
De Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA) spreekt zijn erkenning uit voor een decennium van prestaties op het gebied van energiemanagement van 3M. Voor het tiende jaar op rij krijgt het bedrijf de EPA ENERGY STAR® Sustained Excellence Award toegekend. 3M is het enige industriële bedrijf ter wereld dat dit voorrecht heeft gekend.

“Het is een eer voor 3M om erkend te worden door de EPA en we zijn zeer dankbaar voor het geboden kader voor energie-efficiëntie van bedrijven,” zegt Steve Schultz, Corporate Energy Manager van 3M. “3M staat bekend om zijn innovatie, en niet alleen van de producten die we ontwikkelen. Niet alleen de afgelopen 10 jaar, en maar de ook jaren daarvoor, zijn we continu bezig om manieren te vinden om onze processen, grondstoffen enzovoort te verbeteren, voor meer efficiëntie en om hulpbronnen te ontzien.”

Met de toekenning van dit jaar neemt 3M een exclusieve positie in: geen enkel ander industrieel bedrijf heeft de “Sustained Excellence”-award—EPA’s hoogste ENERGY STAR-waardering—zo vaak ontvangen. ENERGY STAR werd in 1992 geïntroduceerd door de U.S. Environmental Protection Agency als een vrijwillig, marktgebaseerd partnerschap om de uitstoot van broeikasgassen terug te dringen door een grotere efficiëntie. Met de jaarlijkse ENERGY STAR Sustained Excellence Award worden organisaties onderscheiden, die met succes buitengewone bijdragen aan de bescherming van het milieu hebben geleverd op het gebied van energiebesparingen binnen het hele bedrijf.

Buiten dit wapenfeit ontving 3M ook de Xcel Energy’s 2013 Energy Efficiency Expo Award voor de hoogste gasbesparing door een commerciële klant (bijna 1,8 miljoen therm).

De inspanningen van 3M in 2013 die hebben bijgedragen aan de onderscheiding door de EPA omvatten:

• Implementatie van 252 projecten, resulterend in besparingen van 8,79 miljoen dollar en een reductie van 61.700 ton CO2
  • Ontwikkeling van een strategisch initiatief om projecten te identificeren en implementeren voor stapsgewijze verlaging van de uitstoot van broeikasgassen en verbetering van energie-efficiëntie
  • Het creëren van Centers of Excellence om alle aspecten van duurzaamheid te integreren in ondernemingsstrategieën binnen het hele bedrijf
  • Diverse markten voorzien van energiebesparende innovaties en het publiek wereldwijd laten deelnemen aan dialogen over energie en duurzaamheid

Deze successen worden mogelijk gemaakt door de inzet en expertise van werknemers van 3M over de hele wereld.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en transformeert deze in duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom van sterke technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $31 miljard heeft 3M wereldwijd 89.000 mensen in dienst en heeft vestigingen in meer dan 70 landen. In de Benelux werken bij 3M 1000 personen, verdeeld over 6 vestigingen, waarvan 4 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging.

Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M, Scotch, Post-it, Scotchgard, Nexcare, Scotchprint, Filtrete, Command en Scotch-Brite zijn handelsmerken van 3M Company.

Afbeelding
PNG bestand 92 KB