Vijf jaar prestatiegarantie!

Donderdag 12 Juni 2014
De nieuwe 3M™ Nomad™ Optima+ Entreemat is effectiever en duurzamer

3M heeft wereldwijd een uitstekende reputatie als het gaat om innovatieve producten voor vloeronderhoud. Met de lancering van de Nomad™ Optima+ Entreemat wordt die goede reputatie verder verstevigd: de nieuwe Optima+ Entreemat is zo effectief en duurzaam, dat 3M er een prestatiegarantie van vijf jaar bij geeft.

"Een efficiënte en aantrekkelijke mat zorgt voor een warm welkom voor klanten en medewerkers,” aldus Richard Jones, 3M Business Development Manager Floor & Surface Care. “Verder helpt een goede mat uitglijden te voorkomen. Entreematten spelen bovendien een essentiële rol in het verminderen van de onderhoudskosten, vooral in gebouwen met veel passages." De nieuwe Nomad Optima+ kan op al deze onderdelen een essentiële bijdrage leveren.  Jones: “De nieuwe Nomad Optima+ Entreemat houdt vloeren schoner en veiliger tegen een lagere totale kostprijs én de mat gaat langer mee. Hij behoudt daarbij zijn stijlvolle uitstraling, ook na jarenlang gebruik.’’

De Nomad Optima+ is speciaal ontwikkeld voor extreem drukke passages. De mat bestaat uit slijtvaste aluminium profielen met daarin 3M™ Nomad™ Aqua Series 85 textiel of rubber. Het innovatieve lussysteem met twee vezels zorgt ervoor dat het vuil van de schoenzool wordt afgeschraapt en het vocht geabsorbeerd wordt; vocht én vuil blijven vervolgens in de mat achter. Bij klassieke entreematten blijft het vuil op de mat liggen. Daarmee is het niet alleen zichtbaar, maar kan het zich ook gemakkelijk verspreiden. De voordelen van het Nomad-systeem zijn dan ook zichtbaar én meetbaar: de schoonmaakkosten dalen, er is minder vloerschade, er zijn minder glij-, struikel- en valpartijen en minder potentiële schadeclaims.

Nomad Optima+ is verkrijgbaar met een open of gesloten matstructuur en met verschillende railhoogtes voor in de vloer verzonken toepassingen. Een derde uitvoering (Nomad™ Optima+ Slim) combineert de hoge prestaties van een geïntegreerde entreemat met aluminium frame met het gebruiksgemak van een klassieke legmat. Dit is de ideale oplossing voor het herinrichten van een entree zonder verzonken vloerdelen.

De Nomad Optima+ is ontworpen voor gebruik in onder andere de gezondheidszorg, op luchthavens, in hotels en in andere zones met veel passages. De nieuwe matten combineren daarom uitzonderlijke duurzaamheid met een gemakkelijke installatie en onderhoud. De mat kan in elke maat of vorm gesneden worden en vervolgens eenvoudigweg afgerold worden in het verzonken vloergedeelte. Als de matten gereinigd moeten worden, kunnen ze weer gemakkelijk worden opgerold. Dagelijks stofzuigen en regelmatig grondig schoonmaken maximaliseren de levensduur van de mat.

Gebouw Delft – Nomad Optima+ als entree matten
Voor de ingang van ons 3M gebouw in Delft werd de Optima+ met Nomad Aqua 85 gekozen.

“We moesten een 1 op 1 template maken van banen kraftpapier”, aldus Bert Schreuder, Key Account Manager 3M Building & Commercial Services Division. “Vanwege de grootte (7m70 bij 6m 80) en de speciale vorm van de mat was dit een behoorlijke klus, omdat het op de millimeter moet kloppen. Daarna hebben wij de template naden verstevigd (met 3M tape) en opgestuurd naar de 3M Dinac Fabriek in Frankrijk.”

De entreematten voor de andere deuren, terrasdeur en in de parkeerkelder zullen ook Aqua 85 matten worden. Deze echter zonder Optima+ profiel.

Meer over 3M Nomad entreematten
3M voert al 30 jaar een assortiment hoogpresterende entreematten, dat regelmatig wordt uitgebreid en geperfectioneerd. De Nomad Optima+ is de nieuwste toevoeging aan het innovatieve assortiment. Andere oplossingen van 3M zijn de Nomad™ Terra matten voor buitengebruik op plaatsen met veel tot zeer veel passage, de Nomad™ Aqua Plus Serie Entreematten voor binnengebruik, met een breed assortiment voor lichte tot zware passage, en de Nomad™ modulaire matten, die maximale flexibiliteit bieden op het gebied van prestaties en design.

Voor meer informatie over de optima+ kunt u contact opnemen met uw plaatselijke 3M-vertegenwoordiger of u kijkt op de website www.3M.nl/optimaplus of www.3M.be/optimaplus

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en transformeert deze in duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom van sterke technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $31 miljard heeft 3M wereldwijd 89.000 mensen in dienst en heeft vestigingen in meer dan 70 landen. In de Benelux werken bij 3M 1000 personen, verdeeld over 6 vestigingen, waarvan 4 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging.

Voor meer informatie, kijk op www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M, Scotch, Post-it, Scotchgard, Nexcare, Scotchprint, Filtrete, Command en Scotch-Brite zijn handelsmerken van 3M Company.

Afbeelding
Album