Accepteren en verdergaan

Vier winnaars bij Grote Gift 2014 van 3M fonds

Donderdag 11 December 2014

DIEGEM– De Grote Gift 2014 van het 3M Fonds heeft vier winnaars: Beat Batten! en Stichting Haags Dierencentrum uit Nederland, en de woonzorgcentra Martine Van Camp en De Lovie uit België. Voor de winnaars is een geldbedrag beschikbaar van totaal € 69.000,-. De uitreiking was op donderdag 11 december bij 3M Belgium in Diegem. De winnende organisaties besteden het bedrag aan specifieke projecten die bijdragen aan hun doelstellingen.

Martine Van Camp

(categorie Mens)

VZW Martine Van Camp biedt woonzorg en dagopvang aan meerderjarige personen (momenteel 140) met een ernstige verstandelijke beperking. De instelling is recent een nieuwbouwproject gestart met expliciete aangepassingen. De wens is om een snoezelbadkamer in te richten, met aangepaste licht- en geluidseffecten die een rustgevende werking hebben. “Dit is niet alleen geldprijs maar ook een teambuildingproject. Iedereen stond met zijn neus in dezelfde richting. Bedankt 3M, bedankt 3M Fonds”

De Lovie

(categorie Milieu & Maatschappij)

De Lovie ondersteunt zeshonderd jongeren en volwassenen met een verstandelijke handicap op meer dan twintig locaties in de Westhoek. Momenteel wordt een historisch waardevolle plek gerestaureerd: het begijnhof in Diksmuide. Deze locatie is in eigendom van De Lovie en wordt herbestemd als woning voor personen met een verstandelijke handicap (verschillende studio’s), toeristisch infopunt en winkel. “Je moet niet alleen gaan om te halen, je moet ook iets willen brengen. Dat hebben wij kunnen doen door via het 3M Fonds ons verhaal te vertellen. Geweldig!”

Beat Batten!

(categorie Mens)

De stichting Beat Batten is in december 2007 opgericht door Gijsbert en Laura den Hertog. Hun zoon Warner heeft de zeer ernstige stofwisselingsziekte NCL, ook wel ‘ziekte van Batten’ genoemd. De stichting heeft als doel om wereldwijd zorgvuldig geselecteerd wetenschappelijk onderzoek financieel te ondersteunen en daarmee behandeling of genezing van de ziekte mogelijk te maken. Het bedrag van de Grote Gift zal daar een bijdrage aan leveren. “Sommige dingen kun je niet alleen. Vanaf nu doen we het ook met jullie steun. Bedankt 3M Fonds.”

Stichting Haags Dierencentrum (HDC)

(categorie Milieu & Maatschappij)

HDC is het oudste dierenasiel van Nederland voor (zwerf)honden en -katten. Het bedrag van de Grote Gift wordt besteed aan het opknappen van de renvelden, die vanwege de lage ligging vaak onder water lopen en nu in slechte conditie zijn. De wens is om een structurele oplossing toe te passen zodat de honden de renvelden weer optimaal kunnen gebruiken. “Dankzij 3M mogen wij een aantal turbulente jaren afsluiten met een prachtige kers op de taart. Niet alleen voor onze honden maar ook voor onze medewerkers en vrijwilligers.”

Grote Gift 2014

De Grote Gift wordt vanaf 2008 ieder jaar uitgereikt aan een goed doel. Aanvankelijk alleen in Nederland, maar sinds vorig jaar ook in België. Er waren dit jaar ruim honderd nominaties, verdeeld over de categorieën Mens en Milieu & Maatschappij. Tot eind oktober kon via de website van 3M gestemd worden. De prijs bestaat uit een geldbedrag, bestaande uit een gift van € 50.000,- van 3M, aangevuld met de opbrengst van de sponsor-wielertour Biking to Delft, die op 21 juni 2014 plaatsvond. De wielertour heeft dit jaar € 19.000,- opgeleverd. De vier winnaars konden dus € 69.000,- verdelen.

3M

3M is een innovatief bedrijf met een omzet van $31 miljard. Wereldwijd heeft 3M 89.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 70 landen. In de Benelux werken bij 3M 1.000 personen, verdeeld over 6 vestigingen, waarvan 4 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging.

Zie www.3M.nl, www.Facebook.com/3Mnederland voor meer informatie, of kijk naar @3MNews op Twitter.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie over de uitreiking van de Grote Gift 2014, kunt u terecht op www.3Mfonds.nl of bellen met Liesbeth Clemens, voorzitter van het 3M Fonds, via lclemens@mmm.com.
Foto- en videomateriaal is gratis en rechtenvrij te downloaden op www.presslink.nl/3mfonds.

MS Word document 16KB

Persfoto's en video