Accepteren en verdergaan

ISS verlaagt kosten en verbetert duurzaamheid dankzij 3M-innovatie

Maandag 20 Juli 2015
Het 3M innovatieve assortiment van vloerpads en geavanceerde schoonmaak- en onderhoudsmiddelen helpen ISS, een wereldspeler op het gebied van facilitaire dienstverlening, om de kosten te verminderen en de ecologische voetafdruk te verkleinen, wat klanten wereldwijd ten goede komt.

3M, uitvinder van de originele non-woven vloerpad, is, naast nog één ander bedrijf, door ISS uitgekozen om vloerpads te leveren voor zijn schoonmaak- en onderhoudswerkzaamheden wereldwijd ─ en de samenwerking gaat nog verder. ISS, zeer onder de indruk van het continue streven van 3M naar baanbrekende innovaties op het gebied van schoonmaakoplossingen, heeft onlangs de nieuwe Scotchgard™ Stone Floor Protector getest op het hoofdkantoor in Kopenhagen, Denemarken, en de resultaten waren indrukwekkend.

“Als één van de grootste facilitaire aanbieders ter wereld, is het essentieel dat we samenwerken met bedrijven met een sterke wereldwijde aanwezigheid die ons streven naar uitmuntende schoonmaakoplossingen delen” zegt Anders Dedenroth Høj, <Group Category Manager, Cleaning voor ISS Group Procurement>. “Nu beschikken we met 3M over een goedgekeurde leverancier met een uitstekende reputatie voor innovatieve producten en een assortiment van vloerpads die bekend staan om hun voortreffelijke prestaties, sterkte en duurzaamheid.”

3M™ Scotch-Brite™ High Shine Floor Pads en de 3M™ Scotch-Brite™ Surface Preparation Pad (SPP) horen bij de meest recente door ISS goedgekeurde producten. De High Shine vloerpads zijn specifiek ontworpen om een hoogglanzende afwerking te bieden op stenen vloeren en veerkrachtige vloerbedekkingen. Ze zijn bovendien dubbelzijdig, wat zorgt voor verhoogde duurzaamheid. De SPP vloerpads zijn uitermate geschikt voor het snel strippen en grondig reinigen van vloeren met gebruikmaking van enkel een neutraal reinigingsmiddel of water. Klantenonderzoek wijst uit dat SPP vloerpads, bij gebruik met een standaard roterende vloermachine, kunnen zorgen voor een besparing tot 74% aan arbeidskosten, in vergelijking met klassieke chemische strippers.

“3M heeft zijn leidende positie in de sector behouden door te focussen op drie sleuteldomeinen die belangrijk zijn voor klanten – lagere kosten, verhoogde productprestaties en verbeterde veiligheid en duurzaamheid” aldus Greg Brown <3M Global Business Director, Cleaning and Workplace Safety>. “Dit zijn waarden die we delen met ISS. Onze band met het bedrijf gaat al meer dan twintig jaar terug. We blijven nauw samenwerken met hen om oplossingen te bieden die zorgen voor een lagere totale kostprijs voor schoonmaakwerkzaamheden en minder milieu-impact."

“Meer doen voor onze klanten betekent creatief denken en volop inzetten op de laatste innovaties. Daarom waren we er dan ook op gebrand deze nieuwe beschermende coatings te testen, zegt Joseph Nazareth, < ISS Group Vice President – Group Health, Safety & Environment & Corporate Responsibility>. “Niet enkel heeft Scotchgard™ Stone Floor Protector de ingang van ons hoofdkantoor een meer exclusieve uitstraling gegeven, ook is de onderhoudstijd ingekort en is de veiligheid op deze plek toegenomen door de antislipeigenschappen van het product.”

Ga voor meer informatie naar www.3M.nl/facilitair

MS Word document 19 KB