Accepteren en verdergaan

3M introduceert P2000 Purple Finishing Schuurschijf

Maandag 21 September 2015

Fijnere finish (minder swirl marks) sluit beter aan op polijstwerk

Een fijne finish vormt de basis voor perfect polijstwerk. Daarom breidt 3M Autoschadeherstel de succesvolle serie 3M™ Hookit™ Purple Finishing Film 260L Schuurschijven uit met grofte P2000. De schuurschijf met deze korrelgrootte maakt sneller schuren met minder swirl marks mogelijk. Het eindresultaat sluit beter aan op het polijsten (P3000) dat erop volgt. De P2000-schuurschijf combineert bovendien een grote snijkracht met een lange standtijd. 3M Hookit Purple Finishing Film P2000 Schuurschijven zijn nu te koop bij uw distributeur voor autoschadeherstelproducten.

Betere prestaties, beter eindresultaat
De schadehersteller was al bekend met de 3M Hookit Purple Finishing Film 260L Schuurschijven. Deze duurzame schijven - met een speciale coating - bieden uitstekende schuurprestaties. Het resultaat is een fijne afwerking met nauwelijks swirl marks en pigtails (zware swirl marks). Zeer geschikt voor het matteren en microfijn finishen van clear coat-applicaties voorafgaand aan het polijsten. Maar het kon nog beter.

Uitbreiding assortiment
Bovenop de groftes P600, 800, 1000, 1200 en 1500 was een kleinere korrelgrootte gewenst. De P2000-schuurschijf zorgt voor nog minder ongewenste krassen. Een finish 'zonder' swirl marks. Met de introductie van deze grofte sluit de serie 3M Hookit Purple Finishing Film 260L Schuurschijven perfect aan op polijstschijven. Zoals 3M Hookit Trizact™ Schuurschijven met korrelgroftes 3000, 5000 en 6000. 3M biedt nu voor elke stap in het schuurproces, de juiste schuurschijf voor de perfecte finish.

P2000: minder swirl marks, sneller schuren, fijnere finish
De 3M Hookit Purple Finishing Film 260L P2000 Schuurschijf biedt een groot aantal voordelen:

1.  Perfecte finish. Zelfde snijkracht als P1500, met veel fijnere finish/afwerking.
  2.  Minder swirl marks en pigtails.
  3.  Hoge standtijd dankzij zeer duurzame schuurschijf.
  4.  Zuinig met materiaal. Minder compound nodig.
  5.  Kortere bewerkingstijd. Gemakkelijker en sneller schuren dan P3000. En dus:
  6.  Hogere productiviteit. Eerder klaar of meer doen in dezelfde tijd.

Toepassingen 3M Purple Finishing P2000
De 3M schuurschijf met grofte P2000 is voor verschillende schadehersteltoepassingen geschikt. Bijvoorbeeld bij kleinere lakimperfecties. En vooral bij auto's met een donkere lakkleur, waar perfectie gewenst is. Maar ook als u gewoon op zoek bent naar sneller resultaat en een fijnere finish. De 3M Hookit Purple Finishing Film 260L P2000 Schuurschijf biedt de basis voor polijsten. Bijvoorbeeld met 3M Hookit Trizact Schuurschijven.

Bij 3M wordt wetenschap toegepast om het leven dagelijks te verbeteren. Met $ 32 miljard omzet, werken onze 90.000 medewerkers wereldwijd samen met klanten en met elkaar. Ontdek meer over de creatieve oplossingen van 3M op 3M.nl en 3M.com/newsroom of 3Mnederland op Facebook en Twitter.

Pim de Bruin

Hookit™ Purple Finishing Film